اصفهان نخستین استان دارای بالاترین شاخص صنعتی کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: استان اصفهان بالاترین شاخص صنعتی را با فعالیت 9190 واحد صنعتی در کشور دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسرافیل احمدیه، دیروزدر آیین اختتامیه دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور در تالار آزادی دانشگاه کاشان گفت: 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این تعداد واحد صنعتی با اشتغال‌زایی 246 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه 4500 طرح نیز از صفرتا 99 درصد در واحدهای صنعتی در حال اجراست افزود: برای این تعداد طرح 26 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که اشتغال 145 هزارنفری را ایجاد می‌کند.

به گفته وی، بعضی از این طرح‌ها نیز در کاشان که از شهرستان‌های بزرگ استان اصفهان است دنبال می‌شود.

اصفهان دارای بیشترین تعداد معدن در کشوراست/ رتبه پنجم استخراج

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، فعالیت 880 معدن در اصفهان را یادآور شد و گفت: اصفهان بیشترین تعداد معدن را در کشور دارد ولی ازنظر استخراج در رتبه پنجم قرار دارد.

احمدیه، 36 میلیون تن مواد استخراجی به ثبت رسیده در این معادن طی سال 95 را خاطرنشان کرد و گفت: در بحث واحدهای بازرگانی نیز 60 هزار واحد صنفی وجود دارد که در رده‌های بالای کشور ازلحاظ اصناف قرارداد.

اعطای بیشترین تسهیلات طرح رونق تولید در استان اصفهان

وی، اعطای بیشترین تسهیلات طرح رونق تولید را در استان اصفهان تأکید کرد و گفت: این تسهیلات به 830 میلیارد تومان به 1036 واحد صنعتی در استان پرداخت شد.

به گفته وی، میزان تسهیلات طرح رونق تولید که بانک‌ها به‌طور مستقیم نیز به واحدهای بزرگ پرداخت کردند 2600 میلیارد در کل استان به واحدهای صنعتی بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، میزان پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید را در سال جاری 280 میلیارد تومان دانست و گفت: 840 میلیارد تومان نیز مبلغ پرداختی این تسهیلات به‌صورت مستقیم از طرف بانک‌ها در سال جاری است.

 استان اصفهان رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید را دارد

احمدیه، تاکیدکرد: استان اصفهان رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید را دارد.

وی تصریح‌کرد:280 هزار بافنده در حوزه فرش دستباف و 106 انجمن فرش در این استان فعالیت دارد.

احمدیه، در مورد برگزاری دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور در دانشگاه کاشان با حضور 20 استان کشور در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی گفت: 155 نفر در این المپیاد شرکت کردند که با توجه به قدمت فرش ایران آمار باید بیشتر از این می‌بود.

به گفته وی، بالا بردن میزان توانمندی ایران در این عرصه نیز برای ارتقا و فعال‌تر کردن فرش به‌عنوان میراث پیشینیان و ورود بیشتر و بهتر در بازارهای جهانی ضروری است.

شایان‌ذکر است: دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور با رونمایی لوح ثبت جهانی فرش دستباف کاشان و حضور حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران با معرفی نفرات برتر در بخش دانشجویی با رشته‌های رنگرزی، طراحی، بافت و مرمت و در بخش دانش‌آموزی با سه رشته رنگرزی، طراحی و بافت در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.