آغاز فستیوال بومی محلی در مهاباد

فستیوال بومی محلی "هه لپه رکی " در مهاباد آغاز شد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فستیوال بومی محلی مهاباد با محوریت هەڵپەڕکێ با حضور پرشور مردم و علاقه مندان عرصه فرهنگ و هنر از طرف انجمن اجتماعی زاگرس و گروه هه وارگه آغاز شد.

سوران محمدی دبیر اجرایی فستیوال در مراسم آغازین این جشنواره اظهار کرد: هەڵپەڕکێ در فرهنگ کردی نماد همبستگی، صلح، آشتی و مقاومت در برابر دشمنان بوده است و تاریخ آن به هزاره اول و دوم قبل از میلاد برمی گردد و حفظ و حراست از آن و سایر آداب و رسوم سنتی وظیفه همگانی ماست.

گروه های هەڵپەڕکێ تافگه سردشت، دیلان بوکان، هه وازو دیواندره و ئاوات مرگور در اولین شب فستیوال به اجرای هەڵپەڕکێ پرداختند.

در آخر برنامه نیز از رسول کریمی(سووتاو)، قاسم موئیدزاده(هەڵۆ)، عمر رسولی، رحیم سلطانی(هه ژین)، ملا مارف كوكه ایی، حبیب سلیمیان، محمود پیدرام و ابراھیم اسدی به پاس فعالیت های آنان در عرصه شعر، ادبیات، فرهنگ و زبان کردی تجلیل به عمل آمد.

13 گروه از شهرهای کرمانشاه، مریوان، بانه، سنندج، سقز، سردشت، مرگور، ارومیه، بوکان، دیواندره و مهاباد در این فستیوال حضور دارند.

 این فستیوال از 2 لغایت 5 فرودین ماه از ساعت 20 لغایت 23:30 در تالار وحدت شهرداری مهاباد دایر می باشد و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/ا

فستیوال بومی محلی با محوریت "هەڵپەڕکێ" در مهاباد آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.