ابطحی در گفت و گوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران :

دولت را ملزم به حمایت تولید کننده داخلی کرده ایم

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت : در بودجه 97 حمایت از تولید داخل را لحاظ کردیم و دولت ملزم به حمایت از تولید کننده داخلی شد.

سید محمد جواد ابطحی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان درباره ی شعار امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت : چندین سال است که مقام معظم رهبری نام گذاری های سال را بر مبانی اقتصادی و اقتصاد مقاومتی انتخاب می کنند و همه ما باید برای رفع دغدغه مقام معظم رهبری مبنی برحمایت از تولید داخلی تلاش کنیم و همه  آحاد مردم می توانند برای تحقق شعار سال نقش اساسی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه باید نگرش مردم نسبت به خرید کالای ایرانی تغییر کند افزود: چشم هم چشم های درباره خرید کالای خارجی باید کنار گذاشت و در منازل از کالای داخلی استفاده شود تا فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه نهادینه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت : در حال حاضر کارخانه های ما شرایط خوبی ندارند و بعضی از آنها در آستانه تعطیلی هستند و انشالا با عزم همگانی برای تحقق شعار امسال رونق اقتصادی به بازار داخلی برگردد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه 97 مجلس حمایت از تولید کننده داخلی را لحاظ کرده است افزود: دولت باید به نحوی تسهیلات به صنعتگر اختصاص دهد تا تولید کننده نیز بتواند کالایی با کیفیت و در حد تولید خارجی به بازار عرضه کند .

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار امسال  رسانه ها ، مطبوعات ، خطیبان و علما  ،  آموزش و پرورش  و دانشگاهیان می توانند نقش اساسی ایفا کنند افزود: البته تولید کننده باید برای تولیدکالای با کیفیت تلاش کند؛ حمایت از تولید ملی به این معنا نیست که تولید کننده نیز کالای بی کیفیت تولید کنند و انتظار داشته باشد تا مصرف کننده آن را خریداری کند.

وی بیان داشت : باید از کشور های مثل ژاپن ، چین و کره الگو بگیریم و همانند آنها از کالاهای تولید داخل استفاده کنیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در این مسیر باید از واردات بی رویه قاچاق جلوگیری کرد و همان طور که شعار مرگ بر آمریکا می دهیم از کالای آنها نیز استفاده نکنیم.      

وی با بیان اینکه  استان اصفهان ظرفیت بالایی برای حمایت از تولید داخل دارد افزود: صنایع دستی ، کشاورزی ، کارخانه ها و صنایع مختلف در اصفهان همگی ظرفیت هایی هستند که می توانند در استان ایجاد  اشتغال کنند.

انتهای پیام/ س

صحبت های های نماینده خمینی شهر درباره شعار سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.