مسؤولان اجرایی کشور از واردات بی‌رویه کالای خارجی جلوگیری کنند

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق است که باید از ورود کالای خارجی جلوگیری شود تا کالاهای داخلی در کشور به فروش برسد زیرا کالای وارداتی به تولید ملی کشور آسیب می‌زند.

علی بختیار  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال 97 مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌‌ گذاری کرد،  و سال جدید را نیز همان‌گونه که در فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نام‌گذاری شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» است و این موضوع کاملاً تبیین شد که باید برای حمایت از کالای ایرانی تمام آحاد ملت نه فقط مسؤولان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: اگر اهتمام  به خرید کالای ایرانی در بین مردم و مسؤولان به یک فرهنگ تبدیل شود قطعاً شاهد رونق اقتصادی و در نتیجه ایجاد اشتغال برای جوانان که امروز بزرگ‌ترین مشکل کشور است، خواهیم بود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تعصب و عرق ملی در تمام آحاد ملت وجود داشته باشد باید کالای ایرانی که جوانان ایرانی با دانش خود تولید می‌کند را خریداری کنیم تا به اقتصاد رونق دهیم و امیدوارم با نام‌گذاری این شعار کشور حرکت پرشتابی را در زمینه توسعه اشتغال داشته باشد.

وی تأکید کرد: به مردم شهرستان گلپایگان و خوانسار توصیه می‌کنم در خرید خودرو  از تولیدات داخلی خریداری کنند، همچنین از انواع  و اقسام کالای باکیفیت که  تولید داخل کشور است، خریداری و کالای خارجی خریداری نکنند.

بختیار با بیان اینکه مسؤولان اجرایی کشور از واردات بی‌رویه کالای خارجی جلوگیری کنند، تصریح کرد: در کشور حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق است که باید از ورود کالای خارجی جلوگیری شود تا کالاهای داخلی در کشور به فروش برسد زیرا کالای وارداتی به تولید ملی کشور آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: باید یک اهتمام ویژه انجام شود و ما هم در مجلس شورای اسلامی امسال قوانینی که در این زمینه کم است و خلاء قانونی وجود دارد را  اصلاح می‌کنیم و دولت نیز یک  فضای مؤثر و مناسب برای کسب و کار در کشور را فراهم کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در گلپایگان بلبرینگ از چین وارد می‌شد در صورتی که بهترین و با کیفیت‌ترین  بلبرینگ با کم‌ترین قیمت در کارخانجات این شهر تولید می‌شد که جلوگیری کردیم.

وی تأکید کرد: وقتی که چنین کالاها و قطعات مختلف خودرو در داخل کشور تولید می‌شود ضرورتی برای وارد کردن نداریم، باید اهتمام جدی انجام شود و حتماً یک اقدام مؤثر برای حمایت از تولید داخلی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/م

کالای وارداتی به تولید ملی آسیب می‌زند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار