باید از ورود کالاهایی که نظیر آن درداخل کشور تولید می شودممانعت به عمل آورد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت:باید با برنامه‌ریزی منسجم از ورود کالاهایی که نظیر آن در داخل کشور تولید می‌شود ممانعت به عمل آورد و شعار استفاده از کالای ایرانی به‌صورت همه‌گیر در تمام بخش‌های جامعه به مرحله اجرا درآید.

اسرافیل احمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در رابطه بااهمیت استفاده از کالای ایرانی اظهار کرد: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز در شعار سال 97 بر استفاده از کالای ایرانی تأکید ویژه داشتند.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی منسجم از ورود کالاهایی که نظیر آن در داخل کشور تولید می‌شود ممانعت به عمل آورد و شعار استفاده از کالای ایرانی به‌صورت همه‌گیر در تمام بخش‌های جامعه به مرحله اجرا درآید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: بررسی بازارهای هدف برای تولیدات داخل و فراهم کردن بازارهای داخلی و خارجی برای این تولیدات به‌منظور حمایت هرچه بیشتر و بهتر از کالای ایرانی نیز یکی دیگر از راه‌کارهای تحقق این شعار است.

احمدیه خاطرنشان کرد: هرچند همه مسؤولان هم‌وغم حمایت از تولید ملی را داشتند اما در حال حاضر اهمیت کار را همه باید در نظر بگیرند و برنامه‌ریزی دقیق‌تر صورت بگیرد.

وی در رابطه با موانعی که در حال حاضر بر سر راه تولید ملی وجود دارد؛ اذعان داشت: به‌روز کردن تجهیزات و ماشین‌آلات به‌منظور حفظ توان رقابت‌پذیری یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود تا از طریق آن بتوان محصولاتی باکیفیت بالا تولید کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در همین راستا افزود: زمانی که کیفیت کالاهای تولید داخل افزایش یابد، مصرف‌کننده نیز به دنبال استفاده از کالاهای خارجی نمی‌رود.

احمدیه تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه ویژه داشت، بحث صادرات کالاهای تولید داخل است و این اقلام باید به‌گونه‌ای تولید شود که توان رقابت‌پذیری در بازارهای صادراتی را نیز داشته باشند.

وی در رابطه با نقش مردم در حمایت از تولید ملی گفت: امسال یکی از محورهای اساسی این است که مردم باید مشارکت بیشتری داشته باشند و با خریداری نکردن کالاهای خارجی از تولید ملی حمایت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در همین راستا خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که کسی نتوانند اقدام به واردات کالاهای خارجی کند و در مقابل بگوید پول آن را پرداخت کرده‌ام، لذا باید از ورود کالای خارجی که مشابه داخلی دارد ممانعت به عمل آورد.

احمدیه تأکید کرد: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در راستای شناسایی و معرفی بازارهای هدف جدید برای محصولات تولید داخل است و همچنین افزایش انگیزه تولیدکنندگان برای ارتقای سطح صادرات نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده است.

وی بیان داشت: همه این موارد مستلزم آن است که به سمت کیفی‌تر شدن محصولات حرکت کنیم و باید اقدام به تولید کالاهای متنوع و باکیفیت بالا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: جایگاه اصناف در تحقق شعار حمایت از تولید ملی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و اصناف با ارائه کالاهای تولید داخل و ترغیب مصرف‌کنندگان به تهیه این کالاها، می‌توانند نقش بسزایی را در حمایت از تولید ملی ایفا کنند.

احمدیه در پایان اظهار داشت: در سال 96 میزان واردات کل کشور به 47 میلیارد دلار رسید که اگر بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم که تنها یک‌سوم از این میزان در سال جاری با جایگزین کردن محصولات داخلی کاهش یابد، مبلغی حدود 15 میلیارد دلار می‌شود که برای حمایت از تولید داخل عدد قابل‌ملاحظه‌ای محسوب می‌شود و می‌تواند هدف‌گذاری مناسبی باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.