بازدید 16 هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، مذهبی خمینی شهر

رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خمینی شهر گفت:در روزهای ابتدایی فعالیت ستاد نوروزی شهرستان حدود 16 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، مذهبی بازدید و بیش از 3 هزار نفر مسافر در خمینی‌شهر اقامت داشته‌اند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا حبیبی با بیان اینکه خمینی‌شهر جایگاه خود را در حوزه گردشگری پیدا کرده، اظهار کرد: در روزهای ابتدایی فعالیت ستاد نوروزی شهرستان حدود 16 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، مذهبی بازدید و بیش از 3 هزار نفر مسافر در خمینی‌شهر اقامت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 200 اثر تاریخی در شهرستان خمینی‌شهر شناسایی و 55 اثر ثبت ملی شده، افزود: خانه تاریخی زهتاب، خانه ابوالحسن خان مجیر، خانه سرتیپ سدهی، آستان مقدس امامزاده سید محمد بن زید بن امام علی ابن الحسین (ع)، برج کبوتر خانه دستگرد، عطارخانه شاهی، منطقه گردشگری بام سبز، منطقه کوهستانی چشمه لادر، موزه‌های مردم‌شناسی و صنایع‌دستی و مشاهیر از جمله مراکزی هستند که برای بازدید همشهریان و مسافران نوروز 97 آماده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اینکه برشور، نقشه، کتابچه‌هایی برای معرفی شهرستان آماده شد و بین مسافران توزیع می‌شود، اظهار کرد: تابلوهای راهنما و اطلاع‌رسانی برای هدایت مسافران به جاذبه‌های تاریخی در سطح معابر شهر نصب شده و کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در بلوار الغدیر ابتدای جاده روستای تیرانچی، از سمت آتشگاه ورودی خمینی‌شهر بلوار امیرکبیر، از سمت کهندژ میدان شهدا، جاده کمربندی ابتدای ورودی منطقه کوهستانی لادر نیز برپاست و نیروهای هلال‌احمر و هدایت‌کننده به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هتل و اقامتگاه دائمی در شهرستان خمینی‌شهر نداریم، برای اسکان مسافران نوروزی مدارس و خوابگاه‌ها و مهمان‌پذیر آستان امامزاده آماده پذیرایی شده و در صورت سرریز شدن مسافر تا پایان نوروز محل‌هایی برای نصب چادر مسافرتی پیش‌بینی‌شده است.

حبیبی با بیان اینکه نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی در حاشیه مراکز تاریخی برگزار شده، اضافه کرد: نقاشی روی سفال، قلم‌زنی، خاتم، کلاه نمدی، خورجین بافی، خراطی، منبت چوب، کاشی هفت‌رنگ، میناکاری ازجمله رشته‌هایی هستند که در این خطه پویا و فعال هستند.

وی با ابراز اینکه چوغابافی یکی از صنعت‌های مهم بختیاری‌های مقیم شهرستان است و 40 درصد چوغای کل کشور در خمینی‌شهر تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: صنعت خاتم‌بندی در دو بخش کلی خاتم‌سازی و خاتم‌کاری تقسیم می‌شود که خاتم‌سازی منحصراً به خمینی‌شهر اختصاص‌یافته و بیش از 90 درصد خاتم‌سازی کشور در این شهرستان انجام می‌شود و کارگاه‌های استخوان بری شتر و گاو برای صنعت خاتم کشور فقط در خمینی‌شهر وجود دارد.

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان با اشاره به اینکه ادارات خدمات رسان شهرستان با هماهنگی منسجم و همکاری و هم‌افزایی برنامه‌های بسیار متنوع و شادی برای نوروز 1397 تدوین کرده که شاهد اجرای آن هستیم تا خاطره‌ای برای گردشگران به‌جای گذارند،  افزود: گردشگران نوروزی که از مراکز دیدنی شهر اصفهان بازدید دارند و به‌خصوص چهل‌ستون اصفهان با ایستگاهی که جهت معرفی شهرستان راه‌اندازی شده و هماهنگی‌های قبلی به‌وسیله تورهای گردشگری به خمینی‌شهر هدایت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه خمینی‌شهر ازنظر تعداد بازدیدکننده و اقامت مسافر در نوروز 96 رتبه پنجم استان اصفهان را به خود اختصاص داده، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 165 هزار نفر از مراکز تاریخی، مذهبی، گردشگری بازدید داشته‌اند و حدود 15 هزار نفر نیز اقامت داشته‌اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.