باید کالای ایرانی از قیمت منصفانه و کیفیت لازم برخوردار باشد

امام جمعه دلوار گفت: خرید کالای ایرانی افتخار است، ولی باید کالای ایرانی از قیمت منصفانه و کیفیت لازم برخوردار باشد.

باید کالای ایرانی از قیمت منصفانه و کیفیت لازم برخوردار باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در هر سال نیاز اصلی کشور را مورد توجه قرار داده‌اند و با دوراندیشی نیاز‌های اصلی کشور را محور شعار خود قرار داده و مردم و مسئولان را به آن متوجه کرده‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال در اوج دوران سازندگی وقتی خطر فراموشی عدالت اجتماعی وجود داشته است ایشان سال ۱۳۷۲ را تاکید بر عدالت اجتماعی قرار داده‌اند و در اوج دوران حمله به میراث امام خمینی و وقتی که افرادی می‌خواستند امام خمینی و اندیشه و آرمان‌های ایشان را به موزه بفرستند رهبر معظم انقلاب اسلامی با دوراندیشی سال ۱۳۷۸ را سال امام خمینی رحمت الله علیه نام گذاری کردند.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: مروری بر نامگذاری سال‌ها به ویژه در ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهد که مهمترین مسئله کشور از نگاه معظم له حل مشکلات اقتصادی است. نام گذاری سال ۱۳۹۷ به‌عنوان «حمایت از کالای ایرانی» بیان گر نکات و پیام‌های مهمی است

وی با بیان اینکه مهم‌ترین ضرورت و نیاز فوری کشور همچنان مسئله اقتصاد است، تصریح کرد: مسئولان کشور در تحقق کامل شعار سال گذشته (اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال) علیرغم تلاش‌هایی که انجام داده‌اند هنوز تا رساندن به نقطه مطلوب و تحقق کامل اقتصاد مقاومتی راه طولانی در پیش داریم لذا باید همچنان حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی تداوم یابد.

زاهددوست بیان کرد: همچنان اولویت اول دشمنان در ضربه زدن به کشور و ملت ایران مسئله اقتصادی است لذا رهبری با هوشمندی و تدبیر خود همچنان اولویت توجه مسئولین کشور را بر مسئله اقتصادی می‌دانند و بر آن تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً تعیین یک شعار و نامگذاری سال، معنایش اولویت‌دهی و تعیین نقشه راه نظام اسلامی است لذا باید سرلوحه کا ر. آحاد مردم و مسئولان قرار گیرد. در عمل ثابت شده که چنانچه در کشور ما اراده‌ای باشد و بخواهیم کار نشدی نداریم و در راه پیشرفت و ترقی کشور همه کار شدنی است.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: همچنانکه پیشرفت‌های جهشی کشور و موفقیت جوانان و نخبگان ما در عرصه هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین، صنایع دریایی و موشکی و امثال آن، بیانگر این است که «خواستن توانستن» است.

وی افزود: برای هر ایرانی خرید و استفاده از تولید ملی و حمایت از صنعتگر داخلی یک اصل ملی و اخلاقی و باعث افتخار است، اما تولیدکنندگان محترم نیز باید کاری کنند که کالای ایرانی از قیمت منصفانه و کیفیت لازم برخوردار باشد.

زاهددوست با اشاره به نزدیک بودن ایام البیض و ایام اعتکاف تصریح کرد: اعتکاف فرصتی مغتنم است تا انسان چند روزی از زندگی روزمره جدا و به خود پی ببرد. امسال ایام عید به ایام البیض ماه رجب متصل شده و این ایام فرصت خوبی است تا افراد تعطیلات عید را با اعتکاف معنوی کنند و سال خود را با دعا و راز و نیاز و معنویت آغاز کنند.

وی ادامه داد: اعتکاف، غفلت را می‌زداید و فرصتی برای بهره گیری معنوی است امیدواریم همگی خصوصا جوانان و نوجوانان از این فرصت مغتنم بهره‌مند شوند.

امام جمعه دلوار اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب حضورفعال و خود جوش جوانان و نوجوانان در مراسمات مذهبی و دینی است بر این اساس باید زمینه را برای حضور و استفاده هرچه بهتر از سنت حسنه اعتکاف در مساجد سطح بخش فراهم کنیم. سال گذشته در بیش از ۲۰ مسجد این بخش سنت حسنه اعتکاف برگزار شد و جمع زیادی از خواهران و برادران معتکف شدند

وی با گرامیداشت دوم فروردین سالروز عملیات غرور آفرین فتح المبین و تجلیل از حماسه دلاورمردان اسلام در این عملیات افزود: اقتدار، عزت و جایگاه امروز ایران در جهان، حاصل مقاومت و ایستادگی و مجاهدت شهداست و همه ما مدیون ایثارگری و جانفشانی شهدا و صبر و استقامت خانواده محترم شهدا هستیم.

زاهددوست با اشاره به اهانت به مقام رفیع سردار شهید رئیسعلی دلواری در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم افرادی به عنوان استاد دانشگاه در کلاس درس دانشگاه آزاد به سردار شهید رئیسعلی دلواری که از افتخارات این کشور و نام او بار‌ها و بار‌ها مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته است آشکارا اهانت می‌کنند و مسئولین دانشگاه هم به سادگی از کنار این رفتار نادرست می‌گذرند.

امام جمعه دلوار افزود: شهدا، خط قرمز نظام جمهوری اسلامی هستند و باید با افراد اهانت کننده به ساحت مقدس شهدا برخورد شود. امنیت امروز جامعه ما، مدیون رشادت‌ها و ایستادگی رئیسعلی هاست و هر جایگاه و منزلتی هم که امروز ما داریم به برکت ایثار و فداکاری و جوانمردی شهدا و مجاهدت مجاهدان است.

وی گفت: اهانت به ساحت رفیع شهدا و شهدای استعمار ستیز ما و خصوصا سردار بزرگ و مومن شهید رئیسعلی دلواری که با دستان خالی، اما با قدرت معنوی و همت عالی و در اوج بصیرت و مردانگی و واقعا در اوج مظلومیت از خاک و دیار و وطن و شرافت ما دفاع کردند و اجازه ندادند استعمار پیر انگلیس در این کشور لانه بسازد و فرهنگ و هستی ما را به تاراج ببرد، گناهی بزرگ و غیرقابل اغماض است.

زاهددوست اظهار داشت: نام این سردار بزرگ مایه افتخار و آبروی سرزمین اسلامی و سرمایه عظیم معنوی ماست و فرزندان معنوی رئیسعلی اجازه اهانت و توهین را به مقام بلند وشامخ آن سردار شجاع و مومن نخواهند داد.

وی ادامه داد: آقایان بدانند که مردم مومن و ولایی ما فرزندان شهید رئیسعلی دلواری این اهانت‌ها را تحمل نخواهند کرد و بموقع به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام/م

کالای ایرانی از قیمت منصفانه و کیفیت لازم برخوردار باشد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.