امام جمعه عسلویه با تاکید بر لزوم حمایت ویژه از تولیدات داخلی، گفت: مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی پیش‌قدم شوند.

مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی پیش‌قدم شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک سال نو و عید باستانی نوروز در ادامه مباحث گذشته راجع به گناهان کبیره به موضوع قطع صله رحم ااظهار داشت: اگر اقوام و خویشان به شما بدی کردند، جفا و نامهربانی کردند نباید تلافی کرد.

وی اضافه کرد: آنچه از آموزه‌های دینی به دست می‌آید این است که نباید مقابله به مثل کرد؛ اگر کسی به ما ضرر زده، بی‌مهری و کم لطفی کرد باید اغماض کنیم و اگر اغماض نکنیم و مقابله به مثل کنیم از رحمت خدا محروم می‌شویم.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: عدم مقابله به مثل و اغماض بعضی مواقع باعث پشیمانی طرف مقابل هم خواهد شد. قطع رحم اشکال شرعی دارد و گناه کبیره است و لطف خدا از قطع کننده رحم برداشته می‌شود.

امام جمعه عسلویه سخنی از حضرت امام (ره) نقل کرد که فرمودند: مسلم خون شهیدان انقلاب و اسلام را بیمه کرده است، خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است، ازخدابی‌خبران و مستکبران این را نفهمیده‌اند و این خون باعث می‌شود دشمن هیچ غلطی نکند.

هاشمی نژاد فراز‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال جدید درحرم امام رضا (ع) را بیان کرد که ایشان در بحث شعار سال جدید فرمودند: درون زایی در اقتصاد به این معنی نیست که در‌های کشور به روی واردات ببندیم بلکه باید اقتصاد مقاومتی به تمام معنا در چرخه اقتصاد کشور بچرخد.

وی افزود: به فرموده رهبری، یکی از موانع پیشرفت عدم توجه به درون زایی در اقتصاد کشور بوده است. جمهوری اسلامی نقشه آمریکا و داعش که دست ساخته آمریکا بود را خنثی کرد و پرچم عزت و اقتدار ایران را به اهتزاز درآورد. این ایران قدرتمند بود که این‌ها را سرجایشان نشاند.

امام جمعه عسلویه با توجه به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی توسط رهبرمعظم انقلاب اعلام شده است گفت: ایشان مخاطب را بیشتر مردم دانستتد و سرمایه گذاری فعالان در امر تولید و حمایت دولت را لازمه این کار دانستند و مردم را دعوت کردند که با تعصب دنبال کالای ایرانی باشند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی به تمام معنا محقق شود باید از تولید کننده حمایت کنیم، استقلال را باید حفظ کنیم و بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و به غربی‌ها و دیگران نه بگوئیم، ولی برخی نمی‌خواهند و به این اعتقاد ندارند و دنبال آن نیستند.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: باید فروشنده‌ها کالای ایرانی بفروشند و خریدار هم کالای ایرانی بخرد و از واردات و قاچاق جلوگیری کنند. در همین بحث ته لنجی گمرکات را می‌بندند و به مردم آسیب می‌زنند. رهبر انقلاب در این زمینه بر عدم برخورد با کوله بری و برخورد با قاچاقچیان کلان تذکر دادند.

امام جمعه عسلویه افزود: اگر دولت و ملت به توصیه‌های دلسوزانه و حکیمانه مقام معظم رهبری عمل کنند شاهد رفع مشکلات اقتصادی هستیم؛ برخی دولت مردان ما اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفتند و برخی شعاری روی این موضوع مهم برخورد کردند.

وی بیان کرد: درخواست ما از سران قوا این است که در تحقق شعار سال کوشا باشند؛ مسئولان برای خرید کالای مورد نیازشان در ادارات کالای ایرانی بخرند. مجلس، قوه قضائیه و دولت از خودشان شروع کنند.

هاشمی‌نژاد افزود: در بحث امر به معروف ونهی از منکر و حجاب و عفاف هم باید مسئولین از خودشان شروع کنند. در ادارات موضوعات دینی کمرنگ می‌شود، در دستگاه‌های اداری باید موازین دینی رعایت کنند. مردم مومن و انقلابی ما کارمندی که آموزه‌های دینی را رعایت نکند نمی‌پسندند.

امام جمعه عسلویه به بحث سواحل شهرستان و حضور مهمانان نوروزی اشاره کرد و افزود: به مسئولان ذیربط متذکر می‌شوم که در این مقوله احساسی برخورد نکنند. عاقلانه برخورد کنند وبی حرمتی نشود. با محبت و با بیان شیوا و ملیح امر به معروف و نهی از منکر شود.

وی ادامه داد: هرکس می‌بیند خلاف شرعی انجام می‌شود تذکر لسانی بدهد. طبق گزارشاتی که شده تا الان در سواحل شهرستان رعایت شئونات اسلامی شده است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد وتوسط مهمانان عزیز نوروزی رعایت شود.

انتهای پیام/م

 حمایت ویژه از تولیدات داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.