کشف گنجینه‌ای شگفت انگیز متعلق به تمدن باستانی چیمو در پِرو + تصاویر

کارشناسان باستان شناسی تمدن‌های آمریکای جنوبی در کاوشی جدید موفق به کشف زنجیره‌ای از مقبره‌های باستانی در پِرو و اسکلت‌هایی ترسناک از کودکان در آن شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان باستان شناسی به تازگی موفق به کشف گنجینه‌ای منحصربه فرد در کشور پِرو شده اند که در کنار این گنجینه اسکلت قربانیان کودک تمدن چیمُو (Chimu) که قلب آن‌ها پس از مرگ از سینه شان خارج شده است، به چشم می‌خورد.


این اسکلت‌ها متعلق به ۳۴۰۰ سال پیش و در منطقه‌ای به نام (Huanchaco) در ۱۳ کیلومتری شهر ساحلی (Trujillo) به دست آمده است.

کارشناسان اعتقاد دارند اسکلت بیش از ۱۲ کودک در این محل قرار دارد و آن‌ها بنا بر یک رسم باستانی قربانی شده اند.

پ
افزون بر اسکلت کودکان حدود ۱۳۰ شی دیگر شامل کوزه‌های سفالین نیز به دست آمده است که به تمدن چیمُو تعلق دارد، این سایت باستانی متشکل از ۴۷ مقبره در کنار هم، یک انبار و تعداد زیادی اشیای باستانی است.


قوم چیمُو برای دگرگون شدن آب و هوا و نیز پایان خشکسالی به مراسم آیینی می‌پرداختند و اجرای مراسم قربانی انسانی نیز یکی از رسوم این قوم در ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ سال پیش از میلاد بوده است.

اشیای باستانی به دست آمده شامل قطعه‌های سرامیکی، مجسمه حیوان‌های دریایی و اشکال هندسی است که ارتباط این قوم با دریا را نشان می‌دهد.


قوم چیمُو یکی از اقوام باستانی آمریکای جنوبی بوده است که در هنر ساخت جواهر با فلز‌های گرانقیمت تبحر داشته اند، مردم قوم چیمُو به دلیل نزدیکی به اقیانوس آرام به ماهیگیری می‌پرداختند.


سرانجام در سال ۱۴۷۰ میلادی، اقوام اینکا موفق به شکست قوم چیمُو شدند و از آن به بعد اینکا‌ها براین سرزمین حکمرانی می‌کردند.


پژوهش برروی آثار باستانی برجای مانده از قوم چیمُو، خدایان باستانی آنها، نحوه ذوب و خالص سازی فلز‌های گرانبها، داد و ستد و تجارت آن‌ها با سایر اقوام و نیز ترجمه متن‌های باستانی و بررسی شیوه پوشش ظاهری این قوم به وسیله باستان شناسان در حال اجراست.

منبع:Daiymail

انتهای پیام/

تصاویری دلهره آور از کودکان خردسال قربانی شده متعلق به تمدن باستانی آمریکای جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار