تیم‌های‎ سلامت به روستا‌های دیر اعزام شدند

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۶۳۰ مرحله اعزام تیم‌های‎ سلامت به روستا‌های دیر انجام شدند.

تیم‌های‎ سلامت به روستا‌های دیر اعزام شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حسین ناظمیان‌پور صبح دوشنبه در حاشیه اعزام تیم‌های سلامت به مناطق روستایی شهرستان دیر گفت: پنج تیم سلامت پزشک خانواده در شهرستان دیر تشکیل شده است که به طور مستمر و برنامه‌ریزی شده با حضور در روستاها، خدمات بهداشتی درمانی به ساکنین آن مناطق ارایه می‌دهند.

وی با اشاره به برنامه دهگردشی تیم‌های سلامت پزشک خانواده گفت: تیم‌های سلامت پزشک خانواده متشکل از پزشک، ماما، بهیار، کارشناس بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها بر اساس بعد جمعیتی روستا که به روستا‌های اصلی، قمر، سیاری و همچنین مناطق عشایری تقسیم شده‌اند، به آن مناطق اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: روستا‌های اصلی که خانه بهداشت در آنجا استقرار دارد هر هفته دو بار، روستا‌های قمر هر ماه یکبار و روستا‌های سیاری هر سه ماه یکبار، تیم‌های سلامت پزشک خانواده در آنجا حضور یافته و خدمات لازم به مردم ارایه می‌دهند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه برای ارایه خدمات بهداشتی درمانی به روستائیان عزم جدی وجود دارد گفت: راه اندازی تیم‌های سلامت پزشک خانواده، خدمتی در همین زمینه است که با بهره برداری از آن، حجم عظیمی از تقاضای مردم در زمینه خدمات سلامت، در روستا‌ها تامین شده است.

وی عنوان کرد: نیاز مردم به خدمات حوزه سلامت در روستا‌ها وجود دارد که اجرای طرح تحول سلامت شرایط حضور کادر بهداشت و درمان در روستا‌ها را فراهم کرده است.

ناظمیان‌پور گفت: در سال گذشته بیش از ۶۳۰ بار، تیم‎‌های سلامت پزشک خانواده به مناطق روستایی شهرستان دیر اعزام و به مداوای بیماران و ارایه خدمات پیشگیرانه پرداختند.

وی افزود: توجه به خدمات پیشگیرانه در طرح تحول سلامت و توسعه خدمات در مناطق روستایی نشانگر عزم جدی در حوزه سلامت است.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: کارشناسان بهداشت محیط در ادامه روند نظارت و پایش‌های مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، با هدف ارتقای هرچه بیشتر سطح بهداشت و تامین سلامت و امنیت غذایی مردم، یک مرکز تهیه غذای بیرون بر در بندر دیر را به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و پس از طی مراحل قانونی پلمب کردند.

وی گفت: این واحد صنفی، با انجام مراحل قانونی و بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، برخلاف بازدید‌های مکرر انجام شده و دادن تذکرات و اخطار‌های لازم، متاسفانه به دلیل بی اعتنایی متصدیان به تذکرات و عدم رعایت موازین بهداشتی، توسط واحد بهداشت محیط، پلمب شد.

انتهای پیام/م

۶۳۰ مرحله اعزام تیم‌های‎ سلامت به روستاهای دیر انجام شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.