مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از خالی بودن ۵۶ درصد حجم مخزن سد ایوشان خبرداد.

رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: حجم مخزن این سد ۵۲ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر، ذخیره آب پشت این سد ۲۴ میلیون مترمکعب بوده و ۵۶ درصد حجم آن خالی است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، روند بارش‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری کاهشی بوده و از طرفی به علت افزایش دما و تبخیر شدید، جبران کمبود آب سد ایوشان در روز‌های آینده غیرممکن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: سد ایوشان بر روی یکی از سرشاخه‌های رودخانه کشکان است که به علت کاهش حدود ۳۳ درصدی بارش‌ها در استان، ۵۶ درصد حجم مخزن آن خالی است و در سال ۹۷ آبی برای رهاسازی بخش کشاورزی پایین دست ندارد.

میرزایی با ذکر اینکه رودخانه کشکان بحرانی‌ترین رودخانه لرستان است، اظهارداشت: رودخانه کشکان و سرشاخه‌های آن، ظرفیت کاشت محصولات آبدوست مثل برنج، هندوانه، سیب زمینی و همچنین کشت دوم در سال جاری را ندارد.

وی با بیان اینکه مجوز‌های برداشت آب از رودخانه، معمولاً یک ساله تمدید می‌شود و فقط برای کشت اول و محصولات غیر آبدوست است، تاکید کرد: برای جلوگیری از خشک شدن رودخانه کشکان با متخلفین استفاده از آب رودخانه به شدت برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/م

۵۶ درصد حجم سد ایوشان خالی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.