رونمایی از بزرگترین اِلمان ساز بنجوی بلوچستان

بزرگترین اِلمان ساز بِنجوی بلوچستان با حضور مدیرعامل، جمعی از هنرمندان بلوچ و قشر‌های مختلف مردم در منطقه آزاد چابهار رونمایی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ساز بنجو به طول سه متر و عرض یک متر توسط بهروز بردبار از هنرمندان مجسمه ساز بومی استان سیستان و بلوچستان طراحی و ساخته شده است.

عبدالرحیم کردی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار همیشه سعی در حمایت از فرهنگ، هنر و موسیقی غنی استان سیستان و بلوچستان دارد که برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری، موسیقی و کارناوال‌های شادی با حضور هنرمندان بومی بدین منظور است.

سرپرست و تنظیم کننده گروه موسیقی آدینک (آیینه) نیزگفت: بنجو یکی از ساز‌های بومی، مشهور و پرطرفدار منطقه بلوچستان است که در دنیا شهرت خاصی دارد.

محمدعلی محمدحسنی دلنواز افزود: بنجو بیش از ۷۰ سال پیش از کشور ژاپن به بلوچستان منتقل شده و پس از تغییرات اساسی و هویت سازی کامل به فرهنگ موسیقایی بلوچ را پیدا کرده است.

این اِلمان پس از اجرای کنسرت گروه موسیقی بلوچی'آدینک' (آیینه) به سرپرستی محمدعلی محمدحسنی دلنواز در جشنواره بهار در چابهار رونمایی شد.

محمدعلی محمدحسنی دلنواز آهنگ ساز، نوازنده، خواننده و سازنده بنجو فعال در زمینهٔ موسیقی بلوچستان است.

محمد حسنی دلنواز بیش از هزار و ۹۰۰ اجرا و ۵۰ آلبوم موسیقی در ایران و خارج از کشور را در کارنامه هنری خود دارد.

انتهای پیام/ع

رونمایی از بزرگترین اِلمان ساز بلوچستان

برچسب ها: هنرمند ، موسیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار