«خداحافظ سالار» ادامه دهنده راه شهید همدانی است

چراغ نوروزی گفت: وظیفه خود دانستم که برای آشنایی جوانان با زندگی شهدا و روایت خاطرات شهید همدانی یک قدم کوچک بردارم.

پروانه چراغ نوروزی همسر شهید همدانی و راوی کتاب «خداحافظ سالار» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص انگیزه خود از روایت زندگی همسرش گفت: زمانی که همسرم در قید حیات بود با یکی از دخترانم سارا برای ثبت خاطرات شهدا و ایثارگران بسیار وقت می‌گذاشتند و پنج شنبه و جمعه‌ها از 8 صبح تا 11 شب مصاحبه‌هایی را در باغ موزه دفاع مقدس با خانواده‌های شهدا انجام می‌دادند. در واقع خیلی با ذوق و اشتیاق بدون خستگی این خاطرات را می‌نوشتند و همیشه می‌گفتند این خاطرات باید نوشته و به نسل آینده منتقل شود.

وی ادامه داد: همه باید بدانند در این جنگ هشت ساله دفاع مقدس چه سختی‌هایی عزیزان ما و خانواده‌های شهدا کشیدند؛ به همین خاطر من هم وظیفه خود دانستم که خاطرات شهید همدانی را روایت کنم تا شاید بتوانم یک قدم کوچک در این راه بردارم.

نوروزی تصریح کرد: شهید همدانی همه کارهایشان به رضای خدا بود و خداوند محبتشان را در دل همه می‌انداخت. توصیه می‌کنم جوانان کتاب «خداحافظ سالار» را بخوانند و با سبک زندگی شهید آشنا شوند تا بتوانند پیچ و خم‌های زندگی را تحمل کنند.

گفتنی است؛ کتاب زندگی نامه سردار همدانی با عنوان «خداحافظ سالار» در قطع رقعی در 512 صفحه بازگویی خاطرات همسر شهید سردار حسین همدانی است. کتاب به شکل اول شخص روایت شده و تمام ماجرا از دوران کودکی همسر شهید تا مقطعی از زندگی شهید همدانی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار