راه اندازی اتوبوس گردشگری اصفهان

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان گفت: سه دستگاه اتوبوس گردشگری خط ۱۰۰ شهر اصفهان راه اندازی می شود.

قدرت‌الله افتخاری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در مورد افتتاح اتوبوس‌های گردشگری مقابل هتل کوثر اظهار کرد: سه دستگاه اتوبوس گردشگری خط ۱۰۰ شهر اصفهان از امروز راه‌اندازی می‌شود در فاز اول این اتوبوس‌ها محورهای تاریخی مرکز شهر شامل هتل کوثر، سی‌وسه پل، پل چوبی، پل خواجو، باغ گل‌ها، میدان نقش جهان، میدان امام علی (ع)، هشت بهشت، خیابان باغ گلدسته و هتل عباسی را پوشش می‌دهند.

وی با بیان اینکه بر روی بدنه این اتوبوس‌ها بنر و استیکر خاصی طراحی شده است تا وجه تمایزی با سایر اتوبوس‌های خطی شهر باشد، افزود: در داخل اتوبوس هم اطلاعات مربوط به زمانبندی و مسیرهای رفت و آمد اتوبوس نصب شده است. همچنین در هر یک از اتوبوس‌ها راهنمای مسافر اطلاعاتی در مورد آثار تاریخی شهر اصفهان به سه زبان فارسی، فرانسوی و انگلیسی در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

افتخاری ادامه داد: اتوبوس‌های گردشگری از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به صورت چرخشی مسیرهای تعیین‌شده را طی می‌کنند و گردشگران می‌توانند پس از بازدید از یک مکان تاریخی با اتوبوس بعدی که با فاصله زمانی ۲۰ دقیقه به محل می‌رسد به مکان دیگری بروند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان گفت: در فازهای بعدی که در ادامه کار به بهره‌برداری می‌رسد مسیرها گسترش خواهد یافت و همچنین تعداد ناوگان اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد تا بتوانیم گردشگران، توریست‌ها و شهروندان هم در طول ایام سال از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط شهر اصفهان ایستگاه‌های اتوبوس گردشگری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ایستگاه اتوبوس گردشگری مقابل هتل کوثر دارای تابلوی گردشگری ویژه‌ای است، اما در نقاطی که ایستگاه اتوبوس گردشگری وجود ندارد، اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های خطی شهر تردد می‌کنند.

افتخاری گفت: سامانه اطلاع‌رسانی در داخل اتوبوس‌های گردشگری نصب شده است که گردشگران و شهروندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این طرح اعلام کنند تا اشکالات را برطرف کنیم.   

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: اتوبوسرانی ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.