آغاز پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس

پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس با حضور 150 هنرمند از گروه های نمایشی مناطق آزاد و چند استان شمال غرب کشور همزمان با روز جهانی تئاتر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیین افتتاح پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس شامل بخش هایی چون اجرای موسیقی و  اجرای تئاتر آیینی بود.

آغاز پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارسشد


حضور گردشگران در این آیین چشم گیر بود و بعد از بریده شدن کیک روز جهانی تئاتر، حاضرین شاهد اولین اجراهای تئاتر خیابانی توسط گروه های هنری حاضر بودند.


سامان خلیلیان مدیرکل تئاتر خیابانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح این جشنواره با بیان اینکه ارس ظرفیت های لازم برای برگزاری بین المللی جشنواره تئاتر خیابانی را دارد و با برخورداری از این ظرفیت ها، در سال های آینده و به همت پیشکسوتان هنر تئاتر و مدیران فرهنگی، جشنواره خود را به عنوان رویداد بین المللی ثبت خواهد کرد.


وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت بالای جشنواره تئاتر خیابانی ارس، اظهار کرد: برنامه ریزی امسال جشنواره بسیار عالی بوده و استقبال گردشگران از این جشنواره قابل توجه است.


وی اظهار امیدواری کرد: دبیرخانه ارس به یک دبیرخانه دائمی تبدیل شده و مسیر بین المللی شدن جشنواره در کوتاهترین زمان ممکن پیموده شود.


خلیلیان گفت: تئاتر خیابانی می تواند بهترین تبلیغ منطقه آزاد ارس در داخل و خارج از کشور باشد.


عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس هم با اشاره به تسریع در روند ساخت فرهنگسرای بزرگ ارس، گفت: بسترهای لازم برای فعالیت هنرمندان در این منطقه فراهم است.


ایرج حاتمی تاکید کرد: میزبانی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر تئاتر، افتخار بزرگی برای منطقه آزاد ارس به شمار می رود.


وی خاطرنشان کرد: امروزه ایده حاکم در شهرهای پیشرو جهان، خلاقیتی است که در این شهرها به کار رفته شده و بر همین اساس، مناطق آزاد به عنوان مناطق پیشرو در اقتصاد کشور، باید در عرصه خلاقیت در تمام حوزه ها تلاش کنند.


وی افزود: به همین خاطر، دغدغه ما در منطقه آزاد ارس این است که بسترهای لازم را برای رویدادها و وقایع هنری آماده کنیم.


حاتمی با اشاره به اثرات مثبت برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی ارس، اظهار کرد: این جشنواره می تواند گردشگران خارجی و داخلی را به ارس کشانده و برای منطقه و کشور ثروت آفرینی کند.


عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس اظهار امیدواری کرد که با تداوم تئاتر خیابانی ارس، این جشنواره در تقویم هنری ملی و بین المللی گنجانده شود و شاهد وقایع هنری بیشتر در این منطقه آزاد باشیم.


عضو هیات داوران جشنواره تئاتر خیابانی ارس هم برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی و برگزاری افتتاحیه این جشنواره در روز جهانی تئاتر را نشانه درایت مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس دانست.


ایوب آقاخانی گفت: در آذربایجان اتفاقاتی در حوزه تئاتر می افتد که ما را سربلند می کند و یکی از این اتفاقات برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی ارس است.


وی با اشاره به گردشگرانی که این روزها در ارس هستند تا شاهد اجراهای تئاتر خیابانی باشند، خاطرنشان کرد: اصلی ترین سرمایه فعالان عرصه تئاتر خیابانی مردم و خانواده هایی هستند که این نمایش ها را تماشا می کنند و گروه های تئاتری را سرپا نگه می دارند.


وی خاطرنشان کرد: آذربایجان دارای پیشینه تئاتری است و نباید از این موضوع به سادگی بگذریم.


دبیر پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس هم اعلام کرد: در این دوره از جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، گروه هایی از مناطق آزاد اروند، کیش، قشم و ارس و گروه هایی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ظرف 2 روز آثار خود را اجرا می کنند.


ابراهیم نصیری گفت: در طول 3 روز برگزاری جشنواره حدود 50 اجرای تئاتر خیابانی در سطح منطقه آزاد ارس و با حضور گردشگران برگزار و این نمایش ها به طور همزمان داوری می شوند. 

 

 انتهای پیام/

 

 پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس آغاز شد

برچسب ها: وزرات ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.