مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱):

اولین قطار گردشگری به مقصد استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) گفت : نهم فروردین ماه سال جاری اولین قطار گردشگری راه ابریشم به مقصد استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرشاد زادخور مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) با بیان اینکه نخستین قطار گردشگری راه ابریشم در مسیر تهران- بیابانک نهم فروردین ماه راه اندازی می‌شود گفت : گردشگران با قطار از ایستگاه تهران حرکت و بعد از پیاده شدن در ایستگاه ده نمک در حاشیه کویر از کاروانسرای دوران صفویه و روستای باستانی و کمپ کویری بیابانک بازدید و از پذیرایی محلی و برنامه‌های تفریحی برنامه‌ریزی‌شده شامل آفرود سواری و پیاده‌روی کویری استفاده می‌کنند.

وی افزود : سالانه میلیون ها مسافر، سمنان را به عنوان معبری برای رسیدن به بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) انتخاب می کنند لذا برای تغییر این استان به مقصد باید زیرساخت هایی نظیر جاده تزانزیت، ناوگان ریلی و هوایی در دسترس عموم قرار گیرد که با توجه به جاذبه های خوب گردشگری موجود در این خطه می توانیم با استفاده از قطارهای گردشگری به این هدف دست یابیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) بابیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاع در خصوص چگونگی خرید بلیت و اطلاعات بیشتر با سامانه صدای مسافر راه‌آهن (شماره ۰۲۱۴۱۵۹ ) تماس بگیرند تصریح کرد در صورت استقبال عموم و همکاری میراث فرهنگی و دفاتر گردشگری می‌توانیم این قطار را به‌سوی دیگر شهرهای استان نیز راه‌اندازی کنیم.

زادخور با بیان اینکه ظرفیت صندلی‌های قطارهای مسافربری تهران-مشهد طی نوروز امسال ۱۳ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشت گفت : این افزایش به ۸۰۰ صندلی رسید که در صورت تداوم استقبال مسافران و زائران این ظرفیت بعد از ایام تعطیلات نیز ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام / ه

جزئیات راه اندازی قطار گردشگری به مقصد استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.