با رعایت نکاتی ساده از کلاهبرداری سایت‌های ارائه خدمات گردشگری جلوگیری کنید

رئیس پلیس فتا استان همدان به مسافران نوروزی توصیه کرد: با توجه به در پیش بودن دور دوم مسافرت‌های نوروزی کاربران حتما از سایت‌های گردشگری که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و t نماد (نماد اطمینان گردشگری مجازی)هستند، استفاده نمایند و توصیه‌های امنیتی را جدی بگیرند.

با رعایت نکاتی ساده از کلاهبرداری سایت‌های ارائه خدمات گردشگری جلوگیری کنیدبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم فیروز سرخوش‌نهاد تصريح كرد: در دنیای پیشرفته کنونی که شبکه‌های مجازی و غول‌های نرم‌افزاری آن زمینه توسعه سبک زندگی دیجیتالی ما را فراهم کرده‌اند، گردشگری نیز دچار دگرگونی‌هایی تازه شده است.

وي افزود: تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی برای سفر تفریحی داخلی و خارجی را فراهم نموده است. برخی برای سفر‌های خود از خدمات سایت‌های گردشگری استفاده می‌کنند و ممکن است با نداشتن آگاهی کامل از قوانین و نحوه ارائه خدمات با مشکل روبرو شوند.

اين مقام ارشد انتظامي بیان کرد: رعایت برخی از نکات کلیدی در حفظ امنیت سایبری کاربران، لازم و ضروری است.کاربرانی که قصد مسافرت و استفاده از خدمات سایت‌های گردشگری را دارند، توصیه‌های پلیس فتا را به خاطر بسپارند تا در دام سایت‌های جعلی گردشگری گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه ابتدا باید ملاحظه نمائید سایتی که قصد ثبت نام در آن را دارید، آدرس URL آن در سایت ساماندهی به آدرس samandehi.ir ثبت گردیده باشد، گفت: سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیک که مشخصه‌ای به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی می‌باشد و از طرف وزارت صنعت‌و معدن و تجارت صادر می‌شود، استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان ادامه داد: سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اطمینان گردشگری که به نماد T (تی نماد)مشهور است، استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که نماد T از طرف سازمان میراث فرهنگی صادر می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.