بازدید ۸۳ هزار و ۵۴۷ گردشگر از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی آذربایجان غربی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی از بازدید ۸۳ هزار و ۵۴۷ گردشگر از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی با اشاره به آمار گردشگران نوروزی طی هشت روز نخست سال جاری، تصریح کرد: در این مدت ۱۱۱ هزار و ۲۱۴ نفر در واحد‌های تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی اسکان یافته اند.
این مسئول افزود: از ابتدای سال جدید تا هشتم فروردین امسال، ۸۳ هزار و ۵۴۷ نفر از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی استان بازدید کرده اند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی از افزایش ۴۳ درصدی بازدید از موزه ها، بنا‌های تاریخی و فرهنگی استان طی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: امسال ۳۹۱ هزار و ۳۹۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری به ویژه جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی استان بازدید کرده اند.
جباری عمده جاذبه‌های طبیعی که توسط مسافران نوروزی بیشترین بازدید را داشتند، مورد اشاره قرار داد و افزود: موزه ها، تالاب کانی برازان، غار آبی سهولان، چشمه‌های آب معدنی، آبشارها، مناطق بکر گردشگری، سواحل آبی و رودخانه‌های استان من جمله ارس از جمله مکان‌های پربازدید مسافران نوروزی امسال هستند.
وی عمده دلیل افزایش آمار گردشگران نوروزی استان را طی سال جاری مناسب بودن شرایط آب و هوایی، تنوع برنامه‌های نوروزی استان و معرفی هر چه بهتر و بیشتر جادبه‌های گردشگری آذربایجان غربی اعلام کرد.
این مقام مسئول یادآور شد: امسال برای نخستین بار، در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی تحت عنوان برنامه نوروزگاه برگزار کرده ایم که این برنامه‌های فرهنگی و تاریخی برای حفظ و احیای آیین سنتی برگزار می‌شود و روز گذشته در برنامه نوروزگاه در ارومیه شاهد حضور بیش از یک هزار نفر از مسافران و همشهریان بودیم.
جباری از استقبال مسافران نوروزی از اتوبوس‌های گردشگری خبر داد و اعلام کرد: این اتوبوس‌ها در تمام شهر‌های استان راه اندازی شده اند به طوری که با استقبال مسافران نوروزی مواجه است
وی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم، ادامه داد: در ادامه بازدید‌هایی که طی سه ماه اخیر از تاسیسات گرشگری استان داشتیم، در طول ایام نوروز ۷۸۳ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی داشته ایم.

انتهای پیام/ن.م

افزایش ۳۹ درصدی اقامت مسافران نورزی در آذربایجان غربی

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.