لندن، ایران را تهدیدی کلیدی علیه امنیت انگلیس معرفی کرد!

لندن در سند امنیت ملی جدید انگلیس، روسیه، ایران و کره شمالی را به عنوان تهدیدات کلیدی حکومتی علیه امنیت ملی این کشور معرفی کرد.

لندن در ادعایی، ایران را تهدیدی کلیدی علیه امنیت انگلیس معرفی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لندن در سند امنیت ملی انگلیس که چهارشنبه 28 مارس در سایت دولت این کشور منتشر شد در ادعایی، روسیه، ایران و کره شمالی را به عنوان تهدیدات کلیدی حکومتی علیه امنیت ملی انگلیس معرفی کرد.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، در سند مذکور به دشمنان این کشور هشدار داد  لندن تمام قابلیت‌های خود را برای شکست آنان به کار خواهد گرفت. در این سند آمده است: «احیای تهدیدات حکومتی، تشدید رقابت‌های حکومتی و تحلیل رفتن نظم جهانی بر پایه قواعد، اجماع برای مقابله با تهدیدات جهانی را سخت‌تر کرده است».

در ادامه این سند ادعا شده است: «خطر تهدیدات حکومتی رو به رشد بوده و روسیه در خاک انگلیس به شکل غیرقانونی از گاز اعصاب استفاده کرد و از حکومت بشار اسد حمایت می‌کند. روسیه حریم هوایی اروپا را نقض کرده و جاسوسی سایبری انجام داده است.»

در بخشی دیگر از سند امنیت ملی جدید انگلیس، دولت این کشور کره شمالی را به دلیل انجام 20 آزمایش موشکی در سال 2017 و یک آزمایش اتمی، ناقض قوانین بین‌الملل دانسته است.

لندن در ادعایی دیگر، «فعالیت ثبات‌زدای ایران در کشورهای خاورمیانه» را یکی از تهدیدات حکومتی علیه امنیت ملی انگلیس دانسته است. 

در بخش دیگری از سند مذکور آمده است: «متحدان تجاری مهم ما بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، متحدان امنیتی ما باقی می‌مانند. هر یک از آن‌ها با تهدیدات عمیقی که انگلیس به دنبال مقابله با آن‌هاست، روبرو هستند. این تهدیدات شامل تسلیحات اتمی کره شمالی، تروریسم اسلامی، قاچاق انسان، دزدان دریایی، جرایم سازمان‌یافته و جدی، بی‌ثباتی و رقابت‌های حل‌نشده منطقه‌ای هستند.» لندن همچنین در ادعایی، ستیزه‌جویی‌های ایران و روسیه را یکی از این تهدیدات عنوان کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
شما توی خلیج فارس چه کار می کنید دو باره می خواهی روباه پیر شوی و در خلیج فارس عرض و اندام کنی ولی این دفعه کور خوندی تو و گنده تر از تو هیچ کاری نمی توانید بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
اگه لندن همان لندنه بله ما برای شما تهدیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۲:۰۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
اینقدر خودتون از ایران بترسونید تا هر شب خواب شو ببینید ، البته این طور که عنوان می کنند نیست و دورغگو ترین ملت ها هستند این انگلیسی ها ، همه برای دوشیدن عرب هاست، نمی دونم خداوند عالم چه مصلحتی دیدند که گنج و ثروت لایتناهی رو زیر پای اعراب قرار دادند تا اون ها علاوه بر کفران نعمت از اون بر علیه انسان های مظلوم دنیا استفاده کنند ، تو دنیا هم هیچ اظهار نظری بر پایه عدالت و معنویت عنوان نمیشه و شاید ایران تنها کشوری باشه که کنا رمظلوم می ایسته و همه بصورت علنی و حتی با حق طبیعی تحت لوای منافع ملی از ظالم دارای پول و با زور طرفداری می کنند . در این شرایط تنها جای منجی عالم بشریت خالی تا حق مظلوم بستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
اتفاقا مام معتقديم انگليس تهديدي كليدي عليه ايران و بلكه جهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
ای دروغگو دو بهم زن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
کی به حرف شما توجه میکنه
آخرین اخبار