مقام روس: ادعای آمریکا مبنی بر اقدام روسیه در مسلح کردن طالبان خنده‌دار است

فرستاده روسیه به افغانستان ادعاهای آمریکا را مبنی بر اقدام روسیه در مسلح کردن گروه طالبان رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "زمین کابولوف" فرستاده روسیه به افغانستان، ادعاهای آمریکا را مبنی بر اقدام روسیه در مسلح کردن گروه طالبان رد کرد.

آمریکا از چندی پیش این اتهام را علیه روسیه مطرح کرده است که مسکو به مسلح کردن طالبان در افغانستان مشغول است. از زمان طرح این ادعا، کرملین به شدت این سخن را رد کرده است. امروز نیز فرستاده ویژه روسیه به افغانستان همین موضع رسمی کاخ کرملین را تکرار کرد.

کابولوف در این باره گفت: وقتی این ادعا مطرح شد ما و طالبان به این سخن خندیدیم و می گویم چرا خندیدیم. طالبان می گوید با اینکه ما به آنها سلاح بدهیم مشکلی ندارند اما به سلاح ما نیاز ندارند. آنها می گویند به ما پول بدهید زیرا ما از انبارهای ارتش و پلیس افغانستان سلاح می خریم! طالبان به شایعات مبنی بر دریافت سلاح و مهمات از پاکستان نیز می خندد. این امر در زمان شوروی (سابق) بود. در آن زمان به مجاهدین افغان سلاح داده می شد اما حالا آنها می توانند هر چیزی که نیاز دارند در داخل افغانستان خریداری کنند. البته اگر آنها از ما درخواست پول کنند، پاسخ ما همان جواب همیشگی است که ببخشید، برای شما هیچ پولی نداریم!

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار