چین احتمال سقوط قطعات بزرگ آزمایشگاه فضایی خود را ضعیف دانست

چین اعلام کرد بعید است هیچ قطعه بزرگی از آزمایشگاه فضایی از کار افتاده این کشور در پی برخورد با جو، به زمین سقوط کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد بعید است هیچ قطعه بزرگی از آزمایشگاه فضایی از کار افتاده این کشور در پی برخورد با جو، به زمین سقوط کند.

 اداره فضایی چین اعلام کرده است، انتظار می‌رود آزمایشگاه فضایی این کشور موسوم به تیانگونگ - یک، در طول این هفته وارد اتمسفر زمین شود ولی کسی از تاریخ دقیق این رویداد اطلاعی ندارد.

لوکانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با شرکت در کنفرانسی خبری اعلام کرد دولت به منظور آگاهی از تازه‌ترین اطلاعات درباره وضعیت این آزمایشگاه فضایی ­به طور مداوم با آژانس فضایی سازمان ملل متحد در ارتباط است و خود را درباره وضعیت آن مسئول می‌داند.

او افزود در صورت لزوم ما به سرعت با کشور مربوط در تماس خواهیم بود ولی تا جایی که اطلاع داریم در شرایط کنونی احتمال سقوط قطعات بزرگ این آزمایشگاه فضایی بر روی زمین چندان زیاد نیست و احتمال آن بسیار ضعیف برآورد می‌شود.  

آزمایشگاه فضایی تیانگونگ - یک که بیش از ده متر طول دارد و نخستین آزمایشگاه فضایی چین به شمار می‌رود، سال ۲۰۱۱ در چارچوب بخشی از برنامه فضایی این کشور به فضا پرتاب شد. این فضاپیما قرار بود سال ۲۰۱۳ از رده خارج شود ولی چین بار‌ها ماموریت آن را تمدید کرد تا اینکه برخی دانشمندان اعلام کردند تیانگونگ - یک از کنترل خارج شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار