نوروز در پایتخت؛ از کاخ‌ها و عمارت‌های چشم‌نواز تا دریاچه خلیج فارس +تصاویر و شناسه مسیرها

تاریخ معاصر تهران، شاهان و حکومت‌های بسیاری به خود دیده است؛ شهری که قطعا یکی از مهم‌ترین شهرهای خاورمیانه از بعد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به طور قطع می توان گفت بهترین زمان سفر به تهران، ایام نوروز است چرا که هوای شهر پاک و بسیار خلوت است. به دور از ترافیک آزاردهنده و در هوایی عالی می‌توانید از مکان‌ها و جاذبه‌های متعدد تهران بازدید کنید. تاریخ معاصر تهران، شاهان و حکومت های بسیاری به خود دید و قطعا، یکی از مهم ترین شهرهای خاورمیانه از بعد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

نوروز در پایتخت؛ از کاخ ها و عمارت ها تا دریاچه خلیج فارس  +تصاویر و شناسه مسیرها

کاخ ها و عمارت ها
کاخ گلستان: این مجموعه در خیابان پانزده خرداد و در مرکز شهر تهران قرار دارد و شامل شمس‌العماره، تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، تخت مرمر، حوضخانه، کاخ ابیض، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار عاج، تالار الماس، تالار برلیان و حوضخانه عمارت بادگیر است. کاخ گلستان از آثار معماری دوره قاجاریه است.
کاخ سعدآباد: این مجموعه علاوه بر عمارت های سلطنتی شامل كاخ موزه سبز، موزه بهزاد، موزه خط و كتابت ميرعماد، موزه آبكار، موزه فرشچيان، موزه هنرهای زيبا، موزه مردم‌شناسی، موزه هنر و ملل، موزه آب و موزه نظامی است که در دوره قاجار به عنوان ییلاق شاهان بنا شده است.
کاخ نیاوران: بناهای مجموعه کاخ نیاوران متعلق به دوره‌های قاجار و پهلوی است.کاخ صاحبقرانیه و کوشک احمدشاهی از بناهای ساخته شده در محوطه این کاخ است.
عمارت مسعودیه: عمارت مسعودیه مربوط به دوره قاجار است و در تهران، میدان بهارستان واقع شده که به دستور مسعود میرزا حاکم اصفهان، ملقب به ظل السلطان فرزند ناصرالدین شاه بنا شده است.

بام تهران

نوروز در پایتخت؛ از کاخ ها و عمارت ها تا دریاچه خلیج فارس  +تصاویر و شناسه مسیرها
این مجموعه تفریحی در ارتفاعات منطقه ولنجک در کوهپایه البرز واقع شده است و به توچال نیز شهرت دارد. علاوه بر کوهنوردی می توانید از امکانات تفریحی مثل سورتمه، سینما ۵بعدی، تله کابین، تله سیژ چشمه، باشگاه زیپ لاین، تیروکمان و باشگاه اسکی استفاده کنید.

باغ فردوس

نوروز در پایتخت؛ از کاخ ها و عمارت ها تا دریاچه خلیج فارس  +تصاویر و شناسه مسیرها
این باغ زیبا در نزدیکی خیابان ولیعصر و میدان تجریش واقع شده و امروزه موزه سینمای ایران است. باغ فردوس یک قصر تاریخی مربوط به دوره قجری است.

باغ موزه هنر ایرانی

نوروز در پایتخت؛ از کاخ ها و عمارت ها تا دریاچه خلیج فارس  +تصاویر و شناسه مسیرها
باغ موزه، به محلی گفته می شود که در کنار نگهداری و نمایش آثار هنری، فضایی را فراهم کند که موجب آرامش و لذت بازدیدکنندگان شود. باغ موزه هنر ایرانی در منطقه الهیه تهران قرار دارد و مربوط به دوره پهلوی اول است.

پارک‌ها
پارک‌های ارم، نهج البلاغه، جمشیدیه، بوستان پرواز، پارک ژوراسیک،پارک طالقانی،بوستان آب و آتش، بعثت، ‌چیتگر، ساعی، لاله، ملت، پارک شهر، شطرنج، پارک ملی خجیر و سرخه حصار از جمله پارک‌هایی هستند که می‌توان با گردش و گشت و گذار در آن‌ها خاطرات خوشی را برای خانواده رقم زد.

برج میلاد

نوروز در پایتخت؛ از کاخ ها و عمارت ها تا دریاچه خلیج فارس  +تصاویر و شناسه مسیرها
برج میلاد بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی بلند دنیا و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان به شمار می رود. گنبد شیشه‌ای در طبقه آخر برج، رستوران برج بر فراز شهر و بزرگترین رستوران گردان جهان در داخل برج میلاد به همراه باشگاه پینت بال، دلفیناریوم، سینما و جشن نوروزگان در مجموعه برج میلاد از دیگر دیدنی‌های این مجموعه است. لازم به ذکر است در ایام نوروز جشنواره نوروزی در برج میلاد برپا می شود.

آبشارها
آبشار شکرآب: این آبشار در بخش رودبار قصران شهرستان اوشان در استان تهران قرار دارد و مسیر رسیدن به آبشار شکرآب یکی از مسیرهای دیدنی و جذاب تهران است که با داشتن طبیعتی زیبا پذیرای میهمانان و گردشگران فراوانی است.
آبشار سنگان: این آبشار در انتهای جاده کن سولقان در روستای سنگان قرار گرفته و در ماه های فروردین و اردیبهشت به نهایت زیبایی خود می رسد.
آبشار پیچ ادران: یکی از آبشارهای فصلی تهران است که در بهار و تابستان پدید می‌آید و در 15کیلومتری جاده کرج – چالوس قرار دارد.
آبشار کمرد: این آبشار در منطقه ای به نام منوچهر آباد، بین جاده جاجرود و شهرک پردیس در دهکده‌ای کوچک بنام کمرد قرار دارد.

پل طبیعت

نوروز در پایتخت؛ از کاخ ها و عمارت ها تا دریاچه خلیج فارس  +تصاویر و شناسه مسیرها
این پل که از نمادهای شهر تهران است بر فراز اتوبان‌های مدرس و همت واقع شده است که پارک‌های طالقانی، آب و آتش و نوروز در مجموعه عباس‌آباد را به هم متصل می کند و امکاناتی مثل کافی شاپ، رستوران و کافه گالری دارد. معمار و طراح این پل لیلا عراقیان است.

دریاچه خلیج فارس

نوروز در پایتخت؛ از کاخ ها و عمارت ها تا دریاچه خلیج فارس  +تصاویر و شناسه مسیرها
در این مجموعه می توانید به قایق‌سواری، سرسره پرواز، هرم هیجان و سافاری پارک وحشت بپردازید. دریاچه خلیج فارس یا دریاچه چیتگر در غرب تهران قرار دارد.

باغ کتاب تهران
عاشقان کتاب گردی در پایتخت، از این پس به جای خیابان انقلاب، باغ کتاب تهران را در فهرست اولویت های کتابگردی خود قرار دهند. فضای داخلی باغ کتاب تهران شامل ۱۶ سالن و فضای بیرونی شامل فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی است.

ره آورد و غذاهای محلی
سیب دماوند، دوغ آبعلی، سوهان ری، کشمش شهریار، گُلاج فیروزکوه و سبزی کوهی از سوغاتی های استان تهران و نقاشی روی چرم، قالی بافی و جاجیم بافی، شیشه‌گری و تراش شیشه، سفال، رودوزی، ورنی بافی و چاپ باتیک از صنایع دستی این استان به شمار می رود.
همچنین سرگنجشکی، دمی بلغور جو، اشکنه اسفناج، آش رشته، خورش قیمه، خورش قورمه سبزی، دمپختک، آش شله قلم کار، ته‌ چین فیروزکوهی و والک پلو از غذاهای محلی تهران هستند.

پیشنهاد
در صورت اقامت در قلب تپنده ایران حتما سری به بازار بزرگ تهران، غار موزه وزیری، کاروانسرای خانات، سرای کاظمی، موزه زمان، موزه شیشه و آبگینه، موزه قصر، موزه شهید چمران، موزه عبرت (شکنجه گاه کمیته مشترک ضد خرابکاری)، موزه فرش ایران، نیایشگاه آدریان تهران، امامزاده صالح، امامزاده های پونک، شاه عبدالعظیم حسنی، شهرک سینمایی غزالی، مجموعه برج آزادی، باغ موزه نگارستان بهارستان، گشت و گذار در کوچه های دربند و درکه،
روستای وردیج (روستاهای آدم سنگی)‌، گردشگری در خیابان سی تیر، امام زاده یحیی تهران، باغ پرندگان و پاساژ گردی در شمال تهران بزنید. البته ناگفته نماند اینها تنها بخشی از جاذبه های دیدنی این استان محسوب می شوند.

نکته: برای گردش در تهران، از ستاد گردشگری شهرداری تهران مشاوره رایگان دریافت کنید و در تورهای گردشگری روزانه شرکت کنید تا مناطق مختلف پایتخت را در قالب تورهای هیجان انگیز نیمروزی با حضور شهروندان تهرانی مشاهده کنید. برای خرید تورها با تلفن ۱۳۷ شهرداری تهران تماس بگیرید.

دانلود مسیرهای عمومی گردشگری استان تهران

در این فایل که به صورت pdf ارائه شده است شناسه مسیرهای عمومی گردشگری استان معرفی شده اند و با کلیک بر روی شناسه مسیرهای استان تهران می توانید آن را دانلود کنید.
انتهای پیام/

نوروز در تهران

برچسب ها: تهران ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار