آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی پس از تاخیر یک ماهه به دلیل بازی‌های المپیک

کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی مشترک خود را پس از تاخیر یک ماهه به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ آغاز کردند.

آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی پس از تاخیر یک ماهه به دلیل بازی‌های المپیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی مشترک و سالیانه خود را روز یکشنبه و پس از تاخیر یک ماهه به دلیل بازی‌های المپیک زمستانی و همچنین به دلیل کمک به ایجاد شرایط از سرگیری مذاکرات میان دو کره، آغاز کردند.

در این رزمایش یک ماهه که «فول ایگل» (Foal Eagle) نام دارد، ترکیبی از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و نیروهای عملیات ویژه شرکت می‌‌کنند. دیگر رزمایش مشترک میان دو کشور که «کی ریزالو» (Key Resolve) نام دارد به مدت دو هفته در اواسط ماه آوریل آغاز می‌شود.

سخنگوی پنتاگون در ماه مارس اعلام کرده بود در این رزمایش مشترک نظامی، 23 هزار و 700 نیروی آمریکایی و 300 هزار نیرو از کره جنوبی شرکت خواهند کرد. همچنین مقامات نظامی در سئول تاکید کرده‌اند مقیاس این رزمایش نسبت به سال‌های گذشته‌ بیشتر نخواهد بود.

رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی تحت عنوان Key Resolve و Foal Eagle هر سال حدود ماه مارس آغاز می شوند ولی در سال جاری تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ به تاخیر افتادند.

این رزمایش مشترک نظامی تقریبا یک ماه پیش از نشست میان مقامات دو کره که در 27 آوریل برگزار می شود، آغاز شده است. پیش‌بینی می شود کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در این نشست درباره خلع تسلیحات هسته‌ای شبه جزیره کره و همچنین بهبود روابط دو جانبه صحبت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار