امام جمعه سابق میاندوآب درگذشت / سه شنبه در قم به خاک سپرده خواهد شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ مجتبی پورحسین هریسی از علمای مبارز و انقلابی آذربایجان شرقی و امام جمعه اسبق میاندوآب در سن ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

امام جمعه سابق میاندوآب درگذشت / سه شنبه در قم به خاک سپرده خواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ مجتبی پورحسین هریسی از عالمان انقلابی و امام جمعه اسبق میاندوآب به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهید محلاتی تبریز در گذشت.

وی از علمای مبارز و انقلابی آذربایجان شرقی بود که در دهه ۶۰ و ۷۰ نزدیک به دو دهه امام جمعه میاندوآب بود و خدمات فراوانی را در دوران امامت جمعه خود ارائه کرده بود.

حجت الاسلام هریسی طبق نامه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ایام امامت جمعه میاندوآب هیچگونه از حقوق و مزایای این مسئولیت استفاده نکرده بود.

بر اساس این گزارش، علاوه بر شهید محمد زیرک و شهید محمد وقاری که از بستگان ایشان بود، شهید محمود پورحسین، برادرزاده و شهید مدافع حرم شهید محمدرضا فخیمی هم خواهرزاده این عالم وارسته بود.

پس از تدفین پیکر حجت الاسلام هریسی در قم و برگزاری مراسم شام غریبان در این شهر، مراسم سوم ایشان روز پنج شنبه از ساعت ۵.۳۰ تا ۷.۳۰ در مسجد امام حسین (ع) خیابان لاله تبریز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حمید حسن زاده، امام جمعه میاندوآب هم در پیامی درگذشت امام جمعه اسبق میاندوآب را به خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

متن پیام بشرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون
إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسد‌ها شیء

ضایعه‌ی ارتحال عالم جلیل حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مجتبی پورحسین هریسی امام جمعه سابق شهرستان میاندوآب سبب تاثر و اندوه فراوان شد. درگذشت آن عالم وارسته و اسوه زهد و تقوی، ثلمه‌ای بزرگ در عالم اسلام پدید آورد. آن عالم ربانی عمر پر برکت و گرانبهای خویش را در راه ترویج فرهنگ اسلامی و خدمت به مردم شریف میاندوآب سپری نمود. ایشان عالمی وارسته بود که مخلصانه در حمایت عملی از نظام مقدس اسلامی و رهبری معظم انقلاب لحظه‌ای دریغ نکرد. اینجانب بدینوسیله این ضایعه‌ی اندوه بار را به پیشگاه مقدس، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، امامت جمعه معظم استان، خانواده مرحوم و نیز به امت ولایتمدار شهرستان میاندوآب تسلیت عرض نموده و از در گاه خداوند منان علو درجات آن عالم متقی را مسئلت می‌کنم.

حمید حسن زاده امام جمعه شهرستان میاندوآب

انتهای پیام /ن.م

امام جمعه سابق میاندوآب در سن ۸۳ درگذشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.