ترکیه مجوز ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای‌اش را برای روسیه صادر کرد

سازمان انرژی اتمی ترکیه مجوز ساخت نخستین واحد از نیروگاه هسته‌ای «آکویو» را برای شرکت «روس اتم» صادر کرد.

ترکیه مجوز ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای اش را برای روسیه صادر کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سازمان انرژی اتمی ترکیه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد مجوز ساخت نخستین واحد از نیروگاه هسته‌ای آکویو را برای شرکت «روس اتم» صادر کرده است.

صدور مجوز ساخت این نیروگاه هسته ای یک روز پیش از سفر «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به ترکیه انجام شد. انجام این پروژه ساخت و ساز 20 میلیارد دلاری بخشی از برنامه «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه برای «چشم انداز 2023» به منظور کاهش وابستگی این کشور به واردات انرژی است.

توافق برای ساخت این نیروگاه از سال 2010 آغاز شده بود که به دلایل مختلف اجرای آن بارها به تعویق افتاد. پیش از این ولادیمیر پوتین اعلام کرده بود که طی گفتگوهای دوجانبه ای که با رجب طیب اردوغان داشته است، درباره گسترش همکاری های استراتژیک در بخش انرژی دو کشور مذاکره کرده اند و شرکت روس اتم خیلی زود عملیات ساخت یک واحد از این نیروگاه هسته ای آکویو را آغاز خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین قرار است امروز (سه شنبه) طی یک سفر دو روزه برای گفتگو درباره بحران سوریه به ترکیه سفر کند و در آنجا با «رجب طیب اردوغان» و «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران ملاقاتی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار