نایب رئیس صنف لوازم خانگی استان اصفهان گفت: مردم محصول باکیفیت را می‌شناسند و به همین دلیل لوازم خانگی تولید داخل فرق کرده است و کیفیت آن بسیار زیاد شده است.

حسین عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی در خصوص کیفیت محصولات لوازم خانگی تولید داخلی، اظهار کرد: در دو سال اخیر کیفیت کالای ایرانی واقعا تغییر کرده است و از آنجایی که به عنوان یک فروشنده لوازم خانگی با محصولات مختلف ایرانی و خارجی سر و کار دارم می‌توانم اعلام کنم که کیفیت کالای ایرانی واقعاً بهتر شده است.

وی با بیان این که تا حدودی اعتماد مردم به لوازم خانگی ایرانی جلب شده است، بیان کرد: البته هنوز هم برخی از کالاهای ایرانی بی‌کیفیت وجود دارند که البته انتظار می‌رود این تعداد محصولات اندک نیز کیفیت خود را افزایش دهند هر چند اکثر لوازم خانگی ایرانی کیفیت خوبی دارد.

نایب رئیس اول اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم خانگی با بیان این که تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی نیز باید محصولات خود را باکیفیت‌تر در اختیار مصرف‌کننده داخلی قرار دهند، عنوان کرد: درست است که هزینه‌های تولید بسیار بالاست اما اگر تولیدکننده محصول باکیفیت در اختیار مردم قرار دهد می‌تواند سهمی از بازار داشته باشد.

وی با بیان این که امروز درک مردم از کیفیت محصولات بسیار بالاست، تصریح کرد: مردم محصول باکیفیت را می‌شناسند و به همین دلیل لوازم خانگی تولید داخل فرق کرده است و کیفیت آن بسیار زیاد شده است و برای این که بتوانند سهمی از بازار داخلی داشته باشند یک رقابت بسیار خوبی هم بین لوازم خانگی ایرانی و خارجی به وجود آمده است و به همین دلیل تولیدکننده داخلی مجبور است تا کالای با کیفیت داخلی تهیه کند.

فروشنده لوازم خانگی ادامه داد: فروشندگان لوازم خانگی نقش زیادی در فروش تولیدات ملی دارند، اگر فروشندگان بپذیرند که از منافع زیاد خود در فروش محصولات خارجی چشم‌پوشی کرده و با فروش محصولات ایرانی سود کمتری را کسب کنند اما موجب اشتغال پایدار جوانان ایرانی شوند تا حد زیادی در تحقق شعار سال در حوزه لوازم خانگی موفق هستیم.

وی ادامه داد: یک کالای چینی یا ترک به علت ناشناخته بودن سود بیشتری را عاید فروشنده می‌کند در حالی که کالای ایرانی به علت برند بودن و مشخص بودن قیمت، سود کمتری برای فروشنده دارد، 20 درصد خریداران لوازم خانگی الزاماً می‌خواهند نوعی برند خاص را خریداری کنند و فروشنده تأثیری در تغییر نگرش او ندارد اما بقیه خریداران با توجه به اطلاعاتی که یک فروشنده ارائه می‌دهد به خرید یک کالا ترغیب می‌شوند.

عبدلی با بیان این که اگر فروشنده بتواند خریداران را نسبت به خرید کالای ایرانی ترغیب کند، خریدار نیز به خرید کالای ایرانی اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم خود جوانان بیکار زیادی در اطراف خود دارند و همه به این نتیجه رسیده‌اند که اگر از کالای ایرانی حمایت کنند زمینه‌ساز اشتغال جوانان خود می‌شوند.

وی با بیان این که امروز برندهای موفقی در ایران تولید می‌شود، تأکید کرد: ناگفته نماند محصولاتی هم که با نام برند خارجی در ایران به فروش می‌رسد در داخل ایران تولید شده است، بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با وارد کردن تکنولوژی، خود را به کیفیت نمونه‌های خارجی رسانده‌اند و رقابت شدیدی با برندهای معروف خارجی دارند.

نایب رئیس اول اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم خانگی در پایان گفت: امروز در تولید لوازم خانگی با برند خارجی می‌توان گفت نیمی از قطعات آن ساخت داخل است و در همین ایران هم مونتاژ می‌شود اما جرأت ندارند روی آن ساخت ایران را ثبت کند، باید به مصرف کالای ایرانی افتخار کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار