باغ موزه دفاع مقدس اصفهان از مکان های مورد استقبال گردشگران نوروزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، باغ موزه دفاع مقدس را از مکان های مورد استقبال گردشگران نوروزی دانست وگفت: اوج این بازدیدها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین صورت گرفت.

سردار مجتبی شیروانیان درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به برنامه‌های باغ موزه دفاع مقدس در ایام نوروز اظهار داشت: ویژه برنامه‌های ایام نوروزی با برنامه تحویل سال نو در جوار شهدای گمنام باغ غدیر آغاز شد.

وی افزود: در طول تعطیلات از 29 اسفند تا پایان روز 13 فروردین، برپایی نماز جماعت در دو نوبت ظهر و عصر و مغرب و عشا در کنار یادمان شهدای گمنام باغ غدیر انجام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: مردم ضمن زیارت شهدای گمنام از تجهیزات و نمایشگاهی که باغ موزه دفاع مقدس تدارک دیده بود، بازدید کردند.

وی اظهار داشت: در محوطه بیرونی باغ موزه، نمایشگاهی از تجهیزاتی که در  دوران دفاع مقدس از دشمن غنیمت گرفته شده بود و همچنین مکانی که به صورت منطقه عملیاتی، شبیه‌سازی شده بود، میزبان بازدیدکنندگان بود.

سردار شیروانیان افزود: در منطقه شبیه سازی شده منطقه عملیاتی از رسته‌های مختلف "ش.م.ر"جنگ نوین گرفته تا تدارکات، توپخانه، موشک، بخش زرهی، ادوات، پیاده و میدان مین و موانع شبیه سازی شده بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: برخی تجهیزات و ادوات جنگی نیز در محوطه بیرونی باغ موزه دفاع مقدس برای بازدید علاقه مندان گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فضای داخلی موزه دفاع مقدس نیز، یک نمایشگاه موقت شامل تصاویر و مستندات دفاع مقدس در قالب تخته شاسی برای بازدید کنندگان برپا شده بود.

 سردار شیروانیان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس در 2 نوبت پذیرای مراجعان بود گفت: در نوبت صبح از ساعت 9 تا 2 بعدازظهر و در نوبت عصر از ساعت 3 بعدازظهر تا 10 شب، درب باغ موزه دفاع مقدس به روی علاقه مندان باز بود.

وی ادامه داد: تعداد بازدیدکنندگان موزه در هفته اول تعطیلات خوب بود و میانگین آنها روزانه به 200 تا 300 نفر می‌رسید ولی در هفته دوم و به ویژه روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین حضور چشمگیری داشت.

سردار شیروانیان گفت: در ایام عادی، صبح‌ها از ساعت اداری تا 2 بعدازظهر و 5 بعدازظهر تا 10 شب و روزهای پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل هم بازدیدکنندگان هم از ضلع شرقی باغ غدیر و هم از ضلع غربی کنار گذر بزرگراه می‌توانند از باغ موزه دیدن کنند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: دفاع مقدس ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.