ظریف: آمریکا به توافق هسته‌ای ایران لطمه زده است

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه بی بی سی عربی گفت واشنگتن به برجام لطمه زده و و آن را ناپایدارتر کرده است.

ظریف: آمریکا به توافق هسته‌ای ایران لطمه زده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در گفتگو با شبکه بی بی سی عربی گفت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران (برجام) لطمه زده است. 

او در ادامه گفت: متأسفانه سابقه آمریکا طی دو سال گذشته، این توافق (توافق هسته‌ای ایران) را ناپایدارتر کرده است... این مسئله حتی بدون تلاش ترامپ، رئیس جمهور [آمریکا]، برای خروج از این توافق هم صدق می‌کند. از این رو، آنچه هم اکنون برای اتحادیه اروپا اهمیت دارد، تلاش برای متقاعد کردن آمریکا برای عمل کردن به تعهداتش است... به جای اینکه سعی کند که آمریکا را آرام کند تا مبادا از این توافق خارج شود.

ظریف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جنگ و درگیری در سوریه اکنون و پس از توافقات آستانه و سوچی خیلی کمتر شده است، گفت: حضور نظامی ما در سوریه قانونی و به درخواست دولتی است که سازمان ملل و جامعه جهانی آن را به رسمیت می‌شناسند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و این مردم سوریه هستند که باید سرنوشت کشورشان را رقم بزنند.

انتهای پیام/

مصاحبه ظریف با شبکه بی بی سی عربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
امریکا قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
دکتر ظریف عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
اینکه ترامپ میگویدازبرجام خارج میشود دروغ محض است آمریکا درخواب هم نیمدید که ایران این توافق رابپذیرد حالیه که موفق شده است ازخوشحالی ذوق مرگ شده دنبال بقیه اش است آمریکا هیچوقت ازبرجام خارج نمیشود هیچوقت .باکمک اروپا جنگ زرگری راه انداخته
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Saudi Arabia
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر دولت مردان امریکا
Hong Kong
ramin
۲۰:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
صدالبته
Japan
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
اروپا را که به آمریکا توصیه کنند رعایت کنه مفاد برجام را!!!!!مضحک هست این کار البته شاید بگویید اتمام حجت میکنیم با اروپا و آمریکا.اما از نظر مردم ایران اسلامی اینجور نیست باید آمریکا وهمپیمانان اروپایی اش بدانند ملت ایران اسلامی جلو اونا زانو نمیزنه ،برسر مسائل امنیتیش هم دیگه هرگز مذاکره نمیکنه،چون سلاح برای دفاع هست و پیشگیری از جسارت آمریکا ونوکرانش.پس سلاح حق مسلم ماست چه هسته ای چه غیر هسته ای چون یا همه کشورها باید داشته باشند یا هیچکدام ،دوران زور گویی آمریکا بسر آمده وگرنه هم کاسه آل سعود نمیشد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
توافق هسته ای کجاش به نفع ایران بوده بتن ریزی نیروگاه ..ادامه تحریم علیه ایران ..
آخرین اخبار