تحریم چند تن از نزدیکان پوتین؛ اقدام ضد روسی جدید آمریکا

آمریکا طی روزهای آینده در شدیدترین اقدام تحریمی خود علیه روسیه جمعی از تجار نزدیک به کرملین را به بهانه دخالت مسکو در انتخابات آمریکا تحریم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع آگاه در واشنگتن اعلام کردند دولت آمریکا آماده می شود تا برخی از سران سیاسی روسیه از جمله چند تن از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور را به علت مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تحریم کند.

منابع یادشده تصریح کردند احتمالا تحریم‌های جدید بر ضد مقامات روسیه از روز پنجشنبه اعلام خواهد شد. پانزدهم مارس نیز دولت آمریکا نوزده مقام و پنج شرکت روس از جمله سرویس‌های مخفی این کشور را تحریم کرد.

در آن زمان، تصمیم ترامپ که در عین حال سران روسیه و نزدیکان ولادیمیر پوتین را هدف قرار نداده بود، انتقاد برخی از اعضای کنگره آمریکا را چه از حزب جمهوری خواه و چه دموکرات برانگیخت اما این بار تحریم‌هایی که آمریکا بر ضد روسیه مد نظر قرار داده است، نزدیکان پوتین را نیز هدف قرار خواهد داد. این تحریم‌ها به موجب قانونی موسوم به "مقابله با رقبای آمریکا" CAATSA که به منظور مجازات روسیه به علت انضمام شبه جزیره کریمه اوکراین در سال 2014، دخالت روسیه در جنگ داخلی سوریه و مداخله احتمالی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا تصویب شده است، به اجرا گذاشته خواهد شد.

تحریم چند تن از نزدیکان پوتین اقدام ضد روسی جدید آمریکا

پیشتر مسئولان بلندپایه دولت آمریکا ضمن بی اساس دانستن اتهام برخی منابع و گروه‌های سیاسی آمریکا در خصوص رفتار ملایمت آمیز واشنگتن در قبال روسیه هشدار داده بودند دولت در نظر دارد تحریم‌های جدیدی بر ضد مسکو وضع کند.

روابط میان روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا از آوریل سال 2014 در پی متشنج شدن اوضاع در اوکراین، رو به تیرگی نهاد و با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به اندازه ای تشدید شد که که از پایان جنگ سرد به این طرف بی سابقه بود. با آغاز بحران اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا در اعتراض به مداخله روسیه در اوکراین، تحریم هایی بر ضد مسئولان سیاسی و اقتصادی روسیه و شرکت های این کشور اعمال کردند و دولت روسیه نیز در اقدامی تلافی جویانه واردات محصولات غذایی و کشاورزی را از این کشورها ممنوع کرد.

کنگره آمریکا پیش از این، تحریم روسیه را به علت دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 خواستار شده بود. وزارت خزانه داری آمریکا سی ام ژانویه فهرستی از دویست مسئول روس که با تحریم‌های احتمالی جدید آمریکا روبرو خواهند شد، منتشر کرد اما به تدابیر تنبیهی که آمریکا بر ضد این افراد مد نظر قرار داده است اشاره نکرد.

تحریم چند تن از نزدیکان پوتین اقدام ضد روسی جدید آمریکا

تمایل ترامپ به بهبود روابط واشنگتن با مسکو از همان ابتدای ورود وی به کاخ سفید به هیچ وجه با استقبال کنگره آمریکا روبرو نشد و در حال حاضر نیز چند کمیته حقیقت یاب کنگره آمریکا درباره دخالت‌های احتمالی روس‌ها در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا و به ویژه تبانی احتمالی میان مسکو و تیم تبلیغاتی ترامپ تحقیق می کنند.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سال گذشته با انتشار گزارشی ابراز اطمینان کرده اند که میان طرفداران و مسئولان ستاد انتخاباتی ترامپ و مسئولان رسمی روسیه تعاملاتی صورت گرفته است. دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در این گزارش که بر پایه اطلاعات جمع آوری شده توسط پلیس فدرال آمریکا، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و شورای امنیت ملی آمریکا تهیه شده، تاکید کرده اند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دستور داده بود به منظور کمک به انتخاب دونالد ترامپ در انتخابات هشتم نوامبر آمریکا و بی اعتبار کردن کارزار تبلیغاتی هیلاری کلینتون، بر روند انتخابات آمریکا اعمال نفوذ شود. به همین علت از مه گذشته کمیته های تحقیقاتی کنگره و همچنین بازرسان اف بی آی تلاش می کنند اسناد و مدارکی جمع آوری کنند تا ثابت شود که آیا میان دخالت احتمالی روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری دو هزار و شانزده آمریکا و اعضای پیشین ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ، اعضای خانواده وی و یا حتی خود رئیس جمهور رابطه ای وجود داشته است یا خیر.

انتهای پیام/

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار