۲۰۰هزار مسافر و گردشگر نوروزی از نهاوند بازدید کردند

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: از آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر شهرستان تا ۱۵فروردین امسال حدود۲۰۰ هزار مسافر از این شهرستان بازدید کرده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: از آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر شهرستان و شروع مسافرت های نوروزی به نهاوند از27اسفند سال گذشته تا ۱۵فروردین امسال حدود۲۰۰ هزار مسافر،گردشگر و میهمان نوروزی از اماکن تاریخی، تفریحی، طبیعی و موزه های این شهرستان بازدید کرده اند.

 محسن جانجان اظهار داشت: از این تعداد نزدیک به ۲۰هزار نفر گردشگر در مراکز و محل های مورد نظر مانند مدارس و مراکز اقامتی اسکان داشته اند.
وی گفت: بر اساس مرجع آماری ما که قبض های صادر شده در سراب ها و بلیت های ارائه شده در موزه ها و مراکز دیدنی شهرستان می باشد همچنین نزدیک ۳۰ هزارنفر از مراکز مذهبی و امام زاده ها بازدید کردند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند افزود: از ابتدای شروع سفر های نوروزی تا۱۵ فروردین حدود ۲۰۰هزار مسافر و گردشگر و میمان نوروزی از اماکن تفریحی تاریخی مانند سراب‌ها و موزه‌ها بازدید کردند.

وی عنوان کرد: شهرستان نهاوند با قدمت نزدیک به 7هزارسال دارای 210 آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی ثبت‌شده است و وجود 17 سراب پرآب و خروشان و 286 دهنه چشمه و جنگل‌های سرسبز باعث جذب گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور در ایام نوروز به این شهرستان شده است.

جانجان اظهار داشت: بیشترین بازدید با۶۰هزار نفر به ترتیب سراب‌های تفریحی و گردشگری گیان،گاماسیاب ۵۰هزار نفر همچنین نزدیک به ۵۰هزار نفر از موزه ها و اماکن مذهبی و مابقی نیز از سراب های فارسبان ملوسان کنگاورکهنه و امام زاده ابراهیم امام زاده محمد بازدید کردند.

وی بیان کرد: از مجموع 210 اثر تاریخی و فرهنگی نهاوند تعداد 100 اثر آنها به ثبت آثار ملی در کشور رسیده که مهمترین آنها عبارت‌اند از حمام حاج‌آقا تراب، موزه شهدا، مسجد جامع بازار، تپه گیان، قلعه سام گبری در روستای بابا قاسم، بازار سرپوشیده و سنتی و آستان شاهزاده محمد، امام‌زاده ابراهیم، امام‌زاده جعفر، مسجد حاج خدا رحم موزه فرهنگ و تاریخ و ده‌ها آثار دیگر که همگی سبب رونق گردشگری شده‌اند.

وی گفت: روزانه به‌طور متوسط ۶ تا ۱۰هزار نفر از سه موزه مردم‌شناسی، تاریخ و فرهنگ و شهدا و سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان، ملوسان وکنگاورکهنه بازدید کردند که گزارش نهایی آن در جلسه خدمات سفر اعلام می شود.

جانجان افزود: امسال برای نخستین بار مراسم ویژه نوروزگاه ها در روستاهای هدف گردشگری، مسیر گردشگری و زیبای شهرستان با برنامه های شاد و محلی در سراب های گیان، گاماسیاب، ملوسان،کنگاورکهنه و فیروزان از۶ فروردین تا روز ۱۲ فروردین ما انجام شد.

انتهای پیام/ب

بازدید گردشگران نوروزی از نهاوند

برچسب ها: نوروز 97 ، مناظر زیبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار