آلمان در صدد اجاره پهپادهای نظامی رژیم صهیونیستی است

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت دفاع آلمان قصد دارد برنامه تهیه پهپادهای مسلح از اسرائیل را برای بررسی در پارلمان این کشور مطرح کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، آلمان پس از سال‌ها بیرون ماندن از کانون توجه‌ها در مسئله نظامی، به زودی به جمع کشورهایی خواهد پیوست که از پهپادهای مسلح استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش دیفنس نیوز، اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان خود را آماده می‌کند تا از قانون‌گذاران آلمانی درخواست کند برنامه 1 میلیارد دلاری برای کرایه کردن چند پهپاد «هارون 1» از اسرائیل را تایید کنند. این خبرگزاری اعلام کرد این درخواست «در چند روز یا چند هفته» آینده مطرح خواهد شد.

در این گزارش آمده است برلین به طور مستقیم این پهپادها را دریافت نخواهد کرد، بلکه آن‌ها را در سرزمین‌های اشغالی مستقر و از شرکت ایرباس برای مدیریت این طرح استفاده خواهد کرد. در حالی که از این پهپادها در وهله اول برای قابلیت‌های نظارت و رهگیری آن‌‎ها استفاده خواهد شد، این برنامه به طوری پیش خواهد رفت که از قابلیت‌های حمله مسلحانه آن نیز استفاده شود.

یک روزنامه نگار فعال در وب سایت دیفنس نیوز در این‌باره نوشت: «حزب سوسیال دموکرات آلمان اکنون می‌گوید رای مثبت به این درخواست در پارلمان این کشور به هیچ وجه قطعی نیست و این برای وزارت دفاع نمی‌تواند غافلگیر کننده باشد».

گفته می‌شود تنها هنگامی که تاکید شدیدی بر استفاده نشدن از این پهپادها برای عملیات فرامرزی معطوف شود، قانون‌گذاران آلمانی از آن حمایت خواهند کرد. آمریکا با استفاده از پهپادهای نظامی خود در خارج از مرزهایش، این نگرانی‌ها را پدید آورده است.

اکنون نزدیک به 1200 نیروی آلمانی در حمایت از برنامه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای آنچه «مبارزه علیه داعش» خوانده شده، در خاورمیانه مستفر شده اند.

در سال‌های اخیر و پس از آنکه مدل‌های مقرون به صرفه و قابل دسترس چینی وارد بازار شد، به تعداد کشورهایی که از پهپادهای مسلح استفاده می‌کنند افزوده شده است.

انتهای پیام/

احتمال اجاره پهپادهای نظامی اسرائیل توسط آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار