اردوغان: از خارج سیستم‌های نظامی-دفاعی نمی‌خریم/ آمریکا باید از منبج خارج شود

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر تولید سیستم‌های نظامی در داخل این کشور اعلام کرد آنکارا قصد خرید سیستم‌های نظامی-دفاعی از کشور‌های خارجی را ندارد.

اردوغان : از خارج سیستم های نظامی نمی خریم/ آمریکا باید از منبج خارج شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، امروز سه‌شنبه اعلام کرد آنکارا قصد خرید سیستم های دفاعی و محصولات نرم افزاری از کشورهای خارجی را ندارد مگر آنکه نیاز آن احساس شود.

رئیس جمهور ترکیه در حالی چنین اظهارنظری کرده است که چندی پیش متعهد شد قدرت ارتش را با سیستم‌ها و سامانه‌های نظامی خارجی تقویت کند.

اردوغان در جلسه حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان افزود:  آنچه که بتوانیم در داخل کشور تولید کنیم و توسعه دهیم از خارج وارد نخواهیم کرد حتی اگر به زمان و هزینه زیادی هم نیاز داشته باشد. ترکیه در صورتی  آماده همکاری با شرکت‌های خارجی تولیدکننده تجهیزات نظامی است که آن شرکت‌ها شرایط آنکارا را بپذیرند. با این حال، این امر نیز به  معنای خرید سیستم های حاضر و آماده شرکت ها نخواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه ضمن انتقاد از اقدامات آمریکا در شمال سوریه گفت: آمریکا بدون توجه به منافع ترکیه، ایران و حتی روسیه در شمال سوریه عمل می کند. واشنگتن اخیرا مناطق تحت کنترل کُردها را با تجهیزات نظامی مجهز کرده است. این در حالی است که (آمریکا) مدعی است 5 هزار کامیون و 2 هزار محموله سلاح برای جنگ با داعش بوده است، اما ما باور نمی کنیم.

اردوغان در ادامه خواستار خروج نیروهای آمریکایی از منبج شد.

رئیس جمهور ترکیه دو روز پیش از پایگاه ارتش این کشور موسوم به «پرنده های بدون سرنشین» بازدید کرد. در این پایگاه هواپیماهای جاسوسی و جنگنده‌های بدون سرنشین (پهپاد) برای عملیات نظامی آماده می شوند.

به نظر می رسد هدف اردوغان از سرکشی به پایگاه های نظامی ترکیه بررسی میزان توان نظامی این کشور برای ادامه عملیات «شاخه زیتون» بوده است.

انتهای پیام/

 

اظهارنظر رئیس‌جمهور ترکیه درباره عملیات این کشور در سوریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار