درایام نوروز امسال.

ثبت یک هزار و ۱۲۸ مورد تخلف از واحد‌های صنفی دریزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت:طرح نظارتی از واحدهای صنفی ویژه نوروز تا پایان فروردین ۹۷ ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: در بازرسی ها، یک هزار و ۱۲۸ مورد تخلف ثبت شد و یک هزار و ۸۸ فقره پرونده برای واحد‌های متخلف تشکیل و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

محمدرضا علمدار یزدی افزود:در اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۲۰ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی این استان انجام شده است.

وی گفت: در اجرای این طرح که تا پایان فروردین ۹۷ ادامه دارد، بازرسان اتاق اصناف، استاندارد، میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و ... همکاری دارند.

تعداد واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب از سازمان صمت استان یزد، ۲۵ هزار و ۶۳۲ واحد اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تخلف برای این واحد‌ها در نظر گرفته شد.

رییس سازمان صمت استان یادآور شد: این نهاد به عنوان مسئول کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر با هماهنگی سایر دستگاه‌ها و با انجام گشت‌های مشترک از واحد‌های اقتصادی بازدید و روند فعالیت و خدمت رسانی را ارزیابی کردند.

علمدار یزدی افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف با اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۳۹۷ در ۱۰ شهرستان، برعملکرد واحد‌های صنفی و توزیع میوه طرح تنظیم بازار، نظارت داشتند.

وی افزود: بازرسان و کارشناسان با همکاری مردم بر عملکرد مراکز خرید نوروزی، خدمات مورد نیاز مردم و مسافران از جمله قالی شویی، خشکشویی، رستوران، خدمات خودرویی و سایر بخش‌ها نظارت داشتند.

علمدار یزدی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده گران فروشی، کم فروشی، نصب نکردن نرخ نامه و خودداری از صدور صورت حساب موارد را با شماره تلفن ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت اطلاع دهند.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفرجمعیت در مثلث گردشگری مرکز ایران و در کنار استان‌های اصفهان و فارس قرار دارد و هر سال در ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سراسر ایران است.

انتهای پیام/ ی

۲۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی دراستان یزد

 

برچسب ها: حقوق شهروندی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.