رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه؛

بايد استفاده از كالای توليد داخل استان را در اولويت كارها قرار دهيم

نخستين نشست شوراي معاونان اين سازمان در سال 97 به رياست دكتر سيد نعمت اله حقيقي و با حضور معاونان سازمان در ساختمان شهيد بهشتي برگزار شد.

بايد استفاده از كالای توليد داخل استان را در اولويت كارها قرار دهيمسید نعمت اله حقیقی؛ رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ ضمن تبریک سال نو به همکاران، سال ۹۶ را علی رغم بروز فاجعه زلزله در استان، به لحاظ ارتقای مثبت شاخص عملکرد‌ها در حوزه‌های مختلف سازمان، سال پر باری توصیف کرد.


وی تاکید نمود: که هر قدم و فعالیت ما به عنوان سازمانی که در ارتباطات بسیار گسترده با مردم در مسایل گوناگون کاری در حوزه‌های تولید و توزیع صنفی، معدنی و تجاری قرار دارد، بایستی در زندگی و کار مردم اثر گذار باشد و تنها نمی‌توان با بالا رفتن شاخص‌های عملکرد از کار خود راضی باشیم.


وی ارائه کمک و خدمات مختلف به زلزله زدگان سرپل ذهاب را در سال ۹۶، قابل قبول ارزیابی کرد و گفت:اماجذب تسهیلات به قدر کفایت برای خبران خسارات تولید کنندگان در سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصرشیرین رکافی  نیست.
 
و‌ی بیان کرد: که از ابتدای سال ۹۷ که حدود یک ماه از آن نیز سپری شده، تمامی کارکنان سازمان، به ویژه پرسنل و کارشناسانی که مستقیما با مباحث رونق تولید و جذب تسهیلات در این زمینه سر و کار دارند، می‌بایستی تمام تلاش و هم و غم خود را مصروف جذب اعتبارات، کمک به تولید کنندگان، ایجاد اشتغال و بازار کار و مهم‌تر از همه استفاده از کالای ایرانی کنند.


حقیقی در همین زمینه افزود: همه ما شاهدیم که معاندان و مخالفان نظام از هر موقعیتی و به صورت لحظه‌ای از مباحثی که مطرح می‌شود از جمله همین شعار‌های سال، از عملکرد مدیران و مسئولان و دست اندرکاران و از هر موضوعی کمال سوء استفاده را به عمل می‌آورند و شروع به شانتاژ، تخریب و توطئه می‌کنند که این رفتار‌ها مسلما از انتقادات سازنده و به حق، ماهیتا جداست. بنابراین فعالیت همه ما زیر ذره بین است و البته ما باید ذره بین خداوند را مد نظر قرار دهیم و با اخلاص تمام و با کار و مدیرت جهادی، به ارائه فعالیت‌ها و خدمات خود به این مردم شریف تداوم بخشیم.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: ما علاوه بر این که باید از کالای ایرانی استفاده کنیم، باید استفاده از کالای تولید داخل استان را در اولویت کار‌ها و برنامه‌های خود قرار دهیم و در سازمان به هیچ وجه از کالا‌های تولید خارج از استان استفاده نکنیم، مگر به ضرورت و این که کالا‌های مورد نیازمان در گستره‌ی استان تولید نشوند.


وی گفت: همه می‌دانند که دشمنان پیوسته ما را به شعار زدگی و بی عملی متهم می‌کنند، در حالی که اصلا این طور نیست و ما همواره بیش از حد توان خود تلاش کرده ایم تا عمل گرا باشیم و فعالیت مثبت و موثر داشته باشیم.


حقیقی در ادامه افزود: باید تمام تلاش ما بر این باشد که اولا با عشق و علاقه و با رویکرد جهادی، همه وظایف و فعالیت هایمان را انجام دهیم، ثانیا ضمن این که خودمان را به آموزش و فراگیری دانش‌های نو تجهیز می‌کنیم، به مردم نیز با صداقت تمام و با بالابردن کیفیت تولیدات ما، حمایت از کالای ایرانی و ضرورت استفاده از کالا‌های ساخت داخل را آموزش داده و اهمیت بسیار زیاد گرایش به استفاده از کالای وطنی را برای مردم تشریح کنیم و قبل از همه خودمان بیشتر و عملا نسبت به استفاده از کالای ایرانی و ترجیحا استانی، اقدام کنیم.


رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت در ادامه سخنان خود با اشاره به نوع و حجم فعالیت‌های سازمان گفت: از آغاز سال، دو موضوع را در دستور کار سازمان قرار داده ام و مجموعه سازمان نیز می‌بایستی این دو بحث را عملا و به صورت جدی و قاطع سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند: یک موضوع؛ همان بحث تحقق شعار سال مبنی بر استفاده از کالای ایرانی است که در مورد آن توضیحات لازم را ارئه کردم، اما ضرورتا تکرار می‌کنم که همکاران به این مسئله مهم، توجه بیشتری داشته باشند. بحث دیگر؛ ایجاد اشتغال و حرکت به سمت مصرف کالای ایرانی به خاطر رونق تولید داخلی و مقابله با فشار‌ها و تحریم‌های همیشگی غرب است.


حقیقی از همکاران سازمان، خصوصا معاونان در خواست نمود به عنوان وظیفه، اقدامات عملی و موثر در زمینه جذب اعتبارات و تسهیلات برای رونق تولید و رسیدگی به واحد‌های صنعتی و تولیدی که دارای مشکل هستند و یا در زلزله سال گذشته آسیب و خسارات دیده اند، انجام دهند.

وی تاکید کرد: که باید از همه منابع در دسترس برای این کار استفاده شود که می‌توان از اعتبارات رونق تولید، تسهیلات اشتغال فرگیر، تسهیلات اشتغال روستایی، کمک‌های فنی و اعتباری و اعتبارات تخصیصی به مناطق زلزله زده برای کمک به رونق تولید و شکوفایی اقتصاد و صنعت منطقه، استفاده کرد.


انتهای پیام/ز
 
 

برای کمک به تولید کنندگان، ایجاد اشتغال و بازار کار باید استفاده از کالای ایرانی  ترویج شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار