باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

عزم مسئولان درکنار همت مردم، شرط تحقق شعار سال 97

سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد تا این نامگذاری درکنار سایرنام گذاری های اقتصادی نقطه عطف و شروعی در رشد وشکوفایی اقتصاد کشور باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، طی سالهای اخیر باتوجه به نقش و اهمیت بنیادی وحیاتی مقوله اقتصادی در کشور،محور نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب به سمت وسوی مباحث اقتصادی گرایش پیدا کرده است ،که این مسئله نشانگر توجه و دور اندیشی ایشان نسبت به این حوزه زیرساختی است.

در همین چارچوب رهبر معظم انقلاب  در پیامی با نامگذاری سال جدید مسیر حرکت کشور را نیز با محوریت اقتصادی مشخص کردند.

ایشان با تاکید تولید ملی به عنوان محور اساسی در حل مشکلات اقتصادی گفتند: اگر تولید ملی با همت وپیگیری همگانی شتاب بگیرد،بسیاری از مشکلات معیشتی مردم،مسائل اشتغال وسرمایه گذاری حل خواهد شد و آسیب های اجتماعی کاهش زیادی خواهند یافت.

در واقع با نامگذاری این سال به نام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری نه تنها شاهد پویایی وتحرک بیشتری در بخش تولیدی کشور خواهیم بود، بلکه می توان ثبات وامنیت اقتصادی کشور را نیز به نظاره نشست وباید اذعان کرد اگر این مهم صورت بگیرد ،شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود.

به باور بسیاری از کارشناسان اقتصادی حمایت از کالای ایرانی باعث افزایش رقابت بین تولیدکننندگان و در نتیجه رونق اقتصادی واشتغال می شود.البته نکته اساسی در این مسئله ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و استاندارد سازی این تولیدات است، تا کالاهای ایرانی نه تنها در داخل مورد اقبال وتوجه مردم قرار گیرند، بلکه راه خود را به بازارهای بین المللی نیز باز کنند که این امر نیز جز با مشارکت مثلث مصرف کننده، تولیدکننده و دولت عملی نخواهد شد.

شعار امسال امیدبخش ترین راهکار بهبود وضعیت تولید داخلی است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد درخصوص نامگذاری امسال از سوی رهبرانقلاب، گفت: شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی که با رویکرد تمرکز وتکیه براقتصاد مقاومتی است ،بدون شک مهمترین وامید بخش ترین راهکار برای بهبود وضعیت تولید داخلی است.

علی محمد احمدی بیان داشت: پیش شرط،عینی تحقق عینی وعملی شعار امسال علاوه بر غیرت وعزم ملی نگاه مسئولانه ومتعهدانه مدیران وتولیدکنندگان رانیز می طلبد.

 

عزم مسولان درکنار همت مردم،شرط تحقق شعارسال 97

وظیفه مسئولین حمایت از تولید کننده داخلی است

معاون سیاسی استاندار نیز در همین خصوص اظهار داشت: وظیفه مسئولین حمایت از تولید کننده ومحصولات داخلی است.

سید محمد کاظم نظری تصریح کرد: با تسهیل مقررات اداری،کم کردن بروکراسی ادارات وخرید کالای ایرانی می توان در راستای تحقق شعار سال گام برداشت.

 

عزم مسولان درکنار همت مردم،شرط تحقق شعارسال 97

برنامه ریزی های لازم برای تحقق شعار سال انجام شده

عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: باتوجه به نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی،دستگاه های اجرایی استان ملزم به خرید واستفاده از کالاهای تولید داخلی کشور هستند، که این مهم در شورای اداری استان در سال جدید نیز مطرح و تصویب می شود.

عزیز فیلی بیان داشت: برنامه ریزی های لازم برای تحقق شعار امسال توسط مسئولان انجام شده و یا در حال انجام است.

 

عزم مسولان درکنار همت مردم،شرط تحقق شعارسال 97

مدیران شهرستان ملزم به تلاش برای تحقق شعار امسال هستند

در ادامه فرماندار بویراحمد نیزگفت: باتوجه به نامگذاری امسال باعنوان حمایت ازکالای ایرانی مدیران شهرستان بویراحمد موظف به تلاش برای تحقق این مهم هستند ودراین راستا هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

وی افزود: الزام به عدم استفاده از کالاهای خارجی در ادارات وشرکت های خدمت رسان و حمایت از افرادی که در صددارتقای شاخص های تولید داخلی هستند،از جمله گام های اساسی در راستای تحقق شعار سال است که در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

 

عزم مسولان درکنار همت مردم،شرط تحقق شعارسال 97

۲۰ کالای تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می شوند

اینگونه که بنظر می رسد مسئولان استان در همان نخستین روزهای سال ۹۷، تاکنون عزم خود را برای عمل به شعار سال جزم کرده اند،مسئله ای که اگر عملی شود قطعا در دراز مدت نتایج مطلوبی از آن حاصل می شود وچشم انداز وافق روشن تری را برای کشور ترسیم خواهد کرد وهمانگونه که رهبری هم اشاره فرمودند:بخشی مهمی از دغدغه جامعه که همان مشکلات اشتغال ومعیشت است مرتفع خواهد شد.

رییس صنعت معدن وتجارت استان درخصوص عمل به اجرای شعارسال گفت: در سال "حمایت از کالای ایرانی" از ۲۰ کالای تولیدی کهگیلویه وبویراحمد حمایت می‌شوند.

دیودیده ابرازداشت: این تصمیم پس از فرمان نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حمایت از کالای ایرانی گرفته شد و قرار است با حمایت ویژه از ۲۰ واحد صنعتی استان از جمله سیمان، آب معدنی، آرایشی بهداشتی، لوله‌های پلی اتیلین وآجر زمینه‌ی رقابت پذیری این تولیدات با تولیدات داخلی و خارجی در استان با برند سازی این کالا‌ها و معرفی و تبلیغ این تولیدات فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق فرمان رهبری و شعار سال تمامی ۶۵۰ واحد تولیدی استان تقویت خواهند شد ادامه داد: ۱۱۰ واحد تولیدی راکد امسال تعیین تکلیف خواهند شد.دیو دیده اضافه کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای باز سازی و نوسازی ۶۰ واحد تولیدی  اختصاص می‌یابد.

وی گفت: ازظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها برای نوآوری، تغییر و توسعه تولید بهره برداری می‌شود.

دناصنعت مثال بارز اشتغال وسرمایه گذاری درکهگیلویه وبویراحمد

همانگونه که رئیس صنعت معدن وتجارت کهگیلویه وبویراحمد هم اشاره کرد محصولاتی دراستان داریم که علاوه بر قابلیت صادرات به کشورهای مختلف،زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار را نیز دراین استان فراهم کرده اند،ازاین رو حمایت از این محصولات در دستور کارقرار گرفته است.

مجتمع تولیدی دنا صنعت یاسوج که بزرگترین کارخانه تولید لوله های پلی اتیلن در کشور است با اشتغال زایی 386نفر به صورت مستقیم و یک هزار و300 نفر به صورت غیر مستقیم وهمچنین شرکت تولید کننده محصولات آرایشی وبهداشتی که پای ثابت صادرات استان است و تا قلب اروپا هم نفوذ پیدا کرده است مثال های بارزی دراین زمینه است که باید به الگویی برای سایر محصولات داخلی استان تبدیل شود.

استفاده از کالای ایرانی برای زوجین گام مهمی در راستای اشتغالزایی است

استفاده از کالای ایرانی برای زوجینی که در صدد خرید جهیزیه هستند نیز مثال جالب وقابل توجهی در زمینه ایجاد اشتغال درجامعه است.در واقع با احتساب ثبت ۸۰۰هزار ازدواج در کشور به طور سالیانه وخرید لوازم خانگی توسط،آنان مبلغ قابل توجهی عاید تولید کننده داخلی می شود ،که می توان از این مبالغ چندین هزار اشتغال ایجاد کرد وگام قابل توجهی در راستای کاهش بیکاری برداشت.

تولید کنندگان داخلی کالاهای با کیفیت تر عرضه کنند

البته همانگونه که اشاره شد با برند سازی،استاندارد سازی وایجاد رقابت بین تولید کنندگان، بایدسطح کیفی محصولات داخلی را ارتقا بخشید،تا راه این تولیدات برای ورود به خانه ها وبازارهای ایرانی وحتی بین المللی هموار شود.

در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز مسئولان باید با برنامه ریزی منسجم تری این مسئله را مد نظر و در دستور کار قرار دهند ودر حوزه ای نظیر صنایع دستی که استان در آن حرفی برای گفتن دارد بیشتر کار کنند.

امام جمعه یاسوج در همین خصوص با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب وارتقای کیفیت کالاهای داخلی،اظهار کرد:تولید کنندگان داخلی کالاهای باکیفیت تر عرضه کنند تا مردم نیز سراغ اجناس خارجی نروند. حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی افزود: مردم و مسئولان اجرایی کشور شعار امسال را مدنظر قرار داده و کالای ایرانی خریداری و مصرف کنند.

ترویج خرید کالاهای ایرانی باید،تبدیل به یک نهضت ملی شود

راه اندازی پویش حمایت از کالای ایرانی از سوی اتاق اصناف ایرانی اقدام مهمی است که برای تحقق منویات رهبری وبا راهبرد ترویج،عرضه ومصرف کالای ایرانی برپا شده است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام این خبر گفت: هدف اصلی این پویش انعکاس مزیت های رقابتی،فرصت ها وچالش های کالای ایرانی وتلاش برای تقویت رونق کسب وکار واقتصاد کشور است.

هاشمی با بیان اینکه ترویج خرید کالاهای ایرانی باید تبدیل به یک نهضت ملی شود بیان کرد:تغییر در ساختارهای فرهنگی وصنعتی که می تواند منجر به توسعه اقتصادی در کشور شود،لازمه این پویش در کشور است.

در مجموع باید اذعان کرد علاوه بر موارد ذکر شده، استفاده از ظرفیت رسانه ها و افراد ذی نفوذ برای فرهنگـسازی،کنترل واردات و تشویق صادرات،مبارزه با قاچاق کالا وارز از جمله مواردی است که در سطح کلان وحتی استانی می تواند در زمینه حمایت از کالاهای ایرانی وتحقق شعار سال مثمر ثمر واقع شود.

گزارش از یاسر سجاد پور

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
بله با دلار ٧٠٠٠ تومان وسكه ٢ ميليون شروع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
دلار = ٥٣٠٠ تومان