مبارزه با آفت سن مادری گندم در بیش از ۶ هزار هکتار از مزارع خراسان شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:تاکنون در ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان با سن مادری گندم مبارزه شده است.

محمد رضایی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ با توجه به کاهش بارندگی‌ها در فصل زراعی پاییزه ۹۷- ۹۶، حمله آفت سن مادری گندم به مزارع گندم و جو زودتر رخ داده و کشاورزان نیز یک هفته زودتر مبارزه با این آفت را آغاز کردند، افزود: تاکنون در سطح شش هزار و ۵۰۰ هکتار از این مزارع مبارزه انجام شده است و ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سطح مبارزه با این آفت در همه شهرستان‌های استان به جزء شهرستان گرمه انجام شده است، گفت : سطح مبارزه با آفت سن مادری بیشتر در شهرستان مانه و سملقان بوده است.
رضایی افزود: سطح مبارزه در مناطق گرمسیری تا چند روز دیگر ادامه دارد، ولی در مناطق سردسیری تا ۲۰ روز طول می‌کشد.
وی گفت: در این فصل زراعی سطح سبز گیاهان گندم و جو در مزارع دیم مطلوب نبود و حتی در مزارع آبی نیز با تاخیر در رشد این محصولات مواجه شدیم.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون مبارزه با افت ملخ در سطح ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی روستای حصار حسینی انجام شده است، گفت: این مبارزه در روز‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: هفته گذشته گروهی متشکل از کارشناسان حفظ نباتات ستاد سازمان و مدیریت شهرستان بجنورد برای بررسی کانون‌های ملخ به اراضی کشاورزی واقع در ارتفاع هزار و ۸۱۰ متری استان اعزام شدند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مشکل اصلی مناطق مورد فعالیت ملخ، سخت گذر بودن آن می‌باشد که امکان تردد عوامل سم پاشی را محدود می‌سازد.
وی با بیان اینکه تاکنون در ۳۵ هزار هکتار از مزارع استان با علف‌های هرز مبارزه شیمایی شده است، افزود: سال گذشته در ۱۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان با علف‌های هرز مبارزه شده است.
رضایی گفت: سطح مبارزه با علف‌های هرز در استان از اسفند ماه سال ۹۶ شروع شده و تا اواخر فروردین ماه امسال ادامه دارد.
انتهای پیام/آ


مبارزه با آفت گندم و جو در مزارع کشاورزی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.