مبارزه با علف‌های هرز در مزارع خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تاکنون مبارزه با علف‌های هرز گندم در سطح ۷ هزار و ۹۲۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛، محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون مبارزه با علفه‌ای هرز گندم در سطح ۷ هزار و ۹۲۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده و این مبارزه درسطح مزارع گندم استان در حال افزایش است.
وی با بیان این که عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم کشت شده پاییز تا پایان سال گذشته در سطح ۶ هزار و ۴۲۶ هکتار انجام شده بود، افزود: عملیات مبارزه با سن مادری گندم که تا پایان سال گذشته در سطح ۵۰۰ هکتار انجام شده بود همچنان ادامه دارد و هم اکنون به سطح هزار و ۳۰۰ هکتار رسیده است.
تشکری افزود: در این راستا در ایام تعطیلات نوروز با تداوم نظارت‌های لازم از طریق برقراری کشیک‌های نظارتی و مراقبتی، نسبت به تهیه و تدارک نهاده‌های مورد نیاز و پیش بینی‌های مصرف کشاورزان اقدامات موثری صورت پذیرفته است.
وی با اشاره به شرایط حساس ابتدای فصل بهار، توجه به مزارع گندم، جو و کلزا از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است، گفت:: مراقبت مزارع از گزند آفات و بیماری‌ها و توجه به تغذیه مناسب و پیش آگاهی لازم به کشاورزان در مقابل شرایط محیطی از اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان است.
تشکری با بیان این که وضعیت مزارع گندم استان به خصوص از ابتدای اسفندماه مناسب گزارش شده است، افزود: با پایش مستمر، اقدامات به موقع فنی برای تغذیه و مبارزه با عوامل خسارت زای زنده بویژه مبارزه با علف‌های هرز انجام شود.
معاون بهبود تولیات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه اسفندماه سال گذشته حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن کود اوره توسط کشاورزان در مزارع استفاده شده است گفت: در هفته گذشته با توجه به تدارک صورت گرفته، استفاده از کود اوره به میزان هزار و ۷۰۰ تن ادامه داشته است.
انتهای پیام/ط


مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۷ هزار و ۹۲۸ هکتار از مزارع گندم خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.