ذخیره گوشت مرغ و قرمز منجمد در خراسان شمالی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : در راستای طرح تنظیم بازار ۴۸۵ تن گوشت مرغ و قرمز منجمد در خراسان شمالی ذخیره شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛حضرتقلی حیدری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی با بیان این که برای تامین اقلام ضروری مورد نیاز مردم خراسان شمالی هیچ گونه محدودیت و کمبودی وجود ندارد ، گفت :  ۴۵۰ تن گوشت مرغ منجمد و ۳۵ تن گوشت قرمز منجمد در آستانه سال نو ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۷۱۷ تن برنج هم در انبار‌های استان ذخیره شده است، افزود: در راستای حمایت‌های دولت و برنامه تنطیم بازار کار توزیع مرغ و گوشت منجمد و برنج از چند روز گذشته آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
حیدری اظهار کرد: اقلام با قیمت یارانه‌ای و تنطیم بازار شامل مرغ منجمد هر کیلوگرم برای مصرف کننده ۶۲ هزار ریال، گوشت قرمز منجمد ۲۲۸ هزار ریال و برنج هندی ۵۶ هزار ریال در استان عرضه می‌شود.

وی همچنین گفت : تاکنون تخم مرغ طرح تنطیم بازار در ۴ مرحله به میزان ۳۹ تن و ۳۶۰ کیلوگرم با قیمت‌های هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال، ۵۳ هزار و ۵۸ هزار ریال و شانه‌ای ۱۲۶ هزار ریال در استان توزیع شده است که مرحله پنجم بزودی وارد استان می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : هم اکنون تعداد ۶۷ واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه فعال و ۱۸ واحد مرغداری هم نیمه فعال است .

گفتنی است : خراسان شمالی ۸۵ واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون و ۹۷۱ هزار قطعه دارد.

انتهای پیام/

ذخیره ۷۱۷ تن برنج در انبار‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.