رسولی مطرح کرد؛

نباید استعفای‌ شهردار را به مسائل شخصی و بیماری تنزل دهیم

عضو شورای شهر تهران گفت: تصمیم استعفای شهردار فراتر از این است که فقط به جنبه‌های بیماری و شخصی تنزل یابد.

نباید استعفای‌ شهردار را به مسائل شخصی و بیماری تنزل دهیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی‌ عضو شورای شهر تهران در پنجاه‌ و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه رأی من به استعفای شهردار منفی است، اظهار کرد: تمام اعضای شورای پنجم به نجفی رأی دادیم، چراکه مطالبات ما نشان می‌داد ما برای اداره این شهر با 52 هزار میلیارد تومان بدهی و شأن و جایگاه مدیریت شهری که هم رده سران قوا است‌ نیازی به زور و بازو و توان جسمی فرد نداریم، بلکه به فردی همچون نجفی نیازمندیم تا از عصاره‌ 40 ساله مدیریت او استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کاش قوه قضائیه‌ اعلام می‌کرد کدامیک‌ از 12 گزارشی که به دستگاه قضایی‌ راجع به سوء‌استفاده‌های مالی تحویل داده شد، بررسی‌ ‌شده‌ است، گفت:  بنده نمی‌دانم سرنوشت پرونده نفر دوم مدیریت شهری سابق‌ تهران که به جرم مسائل مالی‌ در بازداشت بود چه شده است.

رسولی‌ در ادامه گفت: البته‌ با تمام این تفاسیر حرکات چند دختر معصوم و سفره‌ هفت‌سین در صدر اخبار قرار می‌گیرد. امیدواریم‌ در آینده این قبیل‌ نابرابری‌ها قابل هضم‌ باشد.

وی خطاب به نجفی گفت: اهمیت این تصمیم فراتر از این است که فقط به جنبه‌های بیماری و شخصی تنزل بدهیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: زمانی که به اتفاق‌ مسجدجامعی‌ به خدمت شما رسیدیم، از شما راجع به سلامتی‌تان پرسیدیم‌ و گفتید‌ قلب من مانند آدم 45 ساله کار می‌کند. همچنین دومین پیمان ما با شما این بود که تا آخر با ما بمانید و هوس رفتن به پاستور را نداشته باشید.

وی با اشاره به اینکه 30 میلیون نفر رأی امروز منتظر تصمیم ما هستند، گفت: 53 نفر پس از 12 سال قهر‌ و واگرایی بین دولت و شهرداری دور هم جمع شده‌ایم و می‌توانیم همکاری ارکان نظام و شهرداری را تعمیم‌ دهیم‌.

وی با اشاره به پیگیری‌های فراوان در بخش مدیریت شهری گفت: طبق بند(الف) تبصره 3، شهرداری مجاز است از نمایندگان برای تأمین بدهی‌هایش استفاده کند، چنان که 2 میلیارد یورو فاینانس‌ برای خطوط مترو تأمین شد و برای اولین بار برای کسانی که در بخش حوزه مدیریت شهری سرمایه‌گذاری کنند تسهیلاتی‌ لحاظ شد، توانستیم نسبت 70 به 30 توزیع درآمدهای‌ شهر و روستا در حوزه مدیریت شهری را تسهیل دهیم‌.

رسولی با بیان اینکه امروز بحث ما فقط بحث نجفی نیست، گفت: نجفی شخصیتی دولتی است، مجلس کمک می‌کند و شورا نیز یک دست است و می‌توانیم راهبردی را که پیش گرفتیم به پایان برسانیم.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در 7 ما و نیم گذشته حتی گزارش یک ریال سوء جریان و اختلاس در زیرمجموعه‌ شهرداری دیده نشده است، گفت: این در حالی‌ است که شهرداری یکی از 3 دستگاه فسادخیز‌ کشور است. سفره‌ هفت‌سین 14 میلیون‌ تومانی‌ شورای شهر تهران در مقابل اختلاس‌های چند هزار میلیارد تومانی‌ چیزی نیست.

رسولی با بیان اینکه تأیید‌ می‌کنم ممکن است هزینه‌هایی تحمیل شود، گفت: شورا از انتخاب شهردار جدید ناتوان نیست، اما ما نمایندگان مردم هستیم‌، صاحب اختیار مردم و جریان فکری پشت ما است، شهردار توجه داشته باشد که با این کناره‌گیری هم به سرمایه اجتماعی ما و هم به حوزه مدیریت شهری لطمه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه‌ سازماندهی‌ کار بسیار سختی است، گفت: خواهشمندم بحث‌ حوزه مدیریت شهری را به پای رهبری و ارکان نظام نگذارید‌، 19 نفر افراد قابل صلاحیت‌ به ارکان حاکمیت‌ اعلام شده‌اند، چراکه ما باید با هر کدام از ارکان‌های حفاظتی‌ و امنیتی تعامل داشته باشیم‌.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برنامه سوم را پیش رو داریم، گفت: کارآمدترین‌ برنامه‌ای که در 40 سال گذشته تصویب شد، برنامه سوم است که آن را محمدعلی‌ نجفی تنظیم کرده است. من امروز به استعفای نجفی رأی قاطع منفی می‌دهم.

رسولی اذعان کرد: امیدواریم تا پایان تیر چارچوب‌ برنامه را تقدیم شورا کند و تا این مدت بیماری ایشان‌ بهبود یابد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه قوی‌ترین سرمایه‌های انسانی در بین اصلاح‌طلب‌ها وجود دارند، گفت: همانطور که به صورت قطعی به شهردار شدن نجفی رأی مثبت دادم، به استعفای او رأی منفی می‌دهم و ایشان باید از رأی شورا تمکین کند.

وی افزود: اگر دلایل نجفی برای استعفایش مهمتر‌ از حرف‌های ما باشد، کمیسیونی تشکیل می‌دهیم تا متوجه علت استعفای او شویم و گزارش آن را به مردم خواهیم داد.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: برای تصدی هیچ شغلی از شورا خارج نخواهیم شد و این قولی بود که شهردار نیز به ما داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار