همکاری دهیاران برای بازسازی مناطق زلزله زده

بخشدار مرکزی کرمانشاه گفت: دهیاران در روند تشکیل پرونده برای بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله با بنیاد مسکن همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علیرضا حیدری بخشدار مرکزی کرمانشاه با بیان اینکه دهیاران مجری اجرایی سیاست‌های دولت در روستا‌ها هستند و باید در روند تشکیل پرونده برای بازسازی واحد‌های آسیب دیده ناشی از زلزله و بازسازی منازل خشتی و گلی جهت جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی با بنیاد مسکن همکاری کنند، افزود: بنیاد مسکن برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی، ۳۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد، ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان، صدور پروانه، نقشه و نظارت رایگان و همچنین ضمانت زنجیری را اعطا کرده است.

 وی افزود: دهیاران در این راستا باید جهت تشکیل پرونده متقاضیان بازسازی واحد‌های آسیب دیده فتوکپی شناسنامه و کارت ملی مالک منزل و همسر، و گواهی مالکیت منزل ممهور به مهر و امضا شورای اسلامی روستا را تکمیل و تا پایان روز سه شنبه همین هفته به بخشداری مرکزی تحویل دهند.

بخشدار مرکزی کرمانشاه با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ توسط رهبر معظم انقلاب به نام حمایت از کالای ایرانی، گفت: همه ما موظفیم با همت مضاعف از کالای ایرانی حمایت کنیم.

حیدری افزود: تعطیلی هر واحد صنعتی به معنای از هم گسستگی چند خانواده است و تولید کالای ایرانی و حمایت از آن به معنای حمایت از جوان ایرانی است.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد ضربه زدن به اقتصاد ایران اسلامی هستند و جنگ نرم را انتخاب کرده اند، افزود: دهیاران باید در سال جدید برای روستای تحت مدیریت خود برنامه ریزی کرده و از تمامی ظرفیت ها، موقعیت‌ها و امکانات روستا بهره گیرند.

بخشدار مرکزی کرمانشاه گفت: دهیاران در سال حمایت از کالای ایرانی از ظرفیت بانوان روستایی در جهت تولید صنایع دستی و کمک به اقتصاد خانواده استفاده کنند.

حیدری با تاکید بر مهم بودن اقتصاد روستا‌ها و عدم تکیه بر کشاورزی و دامداری به اهمیت موضوع صنایع دستی پرداخت و افزود: شما دهیاران باید از افراد هنرمندی که در زمینه صنایع دستی فعالیت میکنند حمایت کرده و افراد علاقه‌مند را با حضور مربیان رشته‌های مختلف صنایع دستی در روستا‌ها آموزش داده و هنر صنایع دستی را به دیگر افراد تعمیم دهید.

حیدری بخشدار مرکزی کرمانشاه در پایان جلسه خطاب به دهیاران گفت: دهیاران نماینده دولت در روستا‌ها هستند و موظفند در پایان هر ماه گزارش اقدامات خود را به بخشداری مرکزی کرمانشاه اعلام کنند.

 

انتهای پیام/پ

بازسازی مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.