10 توصیه‌‌ی سلامتی برای دهه‌ی سوم زندگی زنان

برای خانم‌ها بیست سالگی شروع تغییر و تحول است. دهه‌‌ی بیست سالگی زندگی شما دهه‌ای است که کارتان را شروع می‌کنند ،دیگر زمان کمتری را در خانه هستند و حتی شاید هم تشکیل خانواده بدهند.

10 توصیه‌‌ی سلامتی برای دهه‌ی سوم زندگی زنانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در دهه‌ی سوم زندگی شما اتفاقات زیادی می‌افتند که ممکن است باعث افزایش وزنتان شوند؛ در دانشکده شاید بیشتر اوقات مجبور شوید فست فود بخورید و این خودش به تنهایی موضوع بسیار مهمی است. ضمناً با ورود شما به عرصهٔ کار، از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر یکجا نشستن هم می‌تواند عاملی برای افزایش وزنتان باشد. دوران بارداری و مادری کردن را هم به عنوان مراحل بعدی اضافه کنید؛ مراحلی از زندگی یک خانوم که تلاش او را برای کاهش وزن چالش‌برانگیزتر از هر زمان دیگری می‌کند. خوشبختانه باید بدانید که دههٔ بیست سالگی زندگی‌تان یک فرصت عالی برای کنار گذاشتن عادات ناسالم و جایگزین کردن عادات سالم است. تکنیک‌های زیر را مدنظر داشته باشید:

رژیم‌های مد روز و محدودکننده را رها کنید

ایجاد عادات سالم در اوایل جوانی می‌توانند در دهه‌های بعدی زندگی کمک چشمگیری به شما بکنند. اما پایبند ماندن به این عادت‌ها ممکن است هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد تا برای شما جا بیفتد. پس صبور باشید و زود میدان را خالی نکنید

اگر در سال‌های نوجوانی و اوایل جوانی زندگی‌تان، دریافت کالری را بسیار محدود کنید به سلامتی‌تان آسیب می‌زنید. علت گرایش بیشتر افراد به این رژیم‌های نادرست، عدم آگاهی است. حالا که شما وارد سنین بزرگسالی شده‌اید وقت آن است که با آگاهی و اطلاعات کافی، روش‌های سالم و درست تغذیه را انتخاب کنید تا بتوانید آن‌ها را در سال‌های آتی نیز ادامه دهید. وعده‌های غذایی‌تان را با میوه‌ها و سبزی‌ها شروع کنید و پروتئین کم‌چرب و غلات کامل را حتماً در وعده‌های اصلی‌تان بگنجانید.

در کافی‌شاپ و رستوران هوشمندانه انتخاب کنید

فرقی نمی‌کند کجا نشسته‌اید و با چه کسانی هستید، به هر حال باید انتخاب‌های سالمی داشته باشید. به جای سرخ شده‌ها، پخته شده‌ها، گریل شده‌ها یا کبابی‌ها را انتخاب کنید. سبزیجات را در کنار هر غذایی که سفارش می‌دهید فراموش نکنید. از خوردن غذاهایی که با کره و پنیر یا سس خامه پوشانده شده‌اند اجتناب کنید و هر وقت هوس یک غذای شیرین کردید، میوه بخورید.

اطلاعات تغذیه‌ای‌تان را بالا ببرید

استفاده از منابع معتبر کمک زیادی به شما می‌کند تا اطلاعات درست غذایی جمع کنید. شرکت در کلاس‌های آشپزی، سمینارهای سلامت و تغذیه و یا مشورت کردن با متخصص تغذیه همه و همه راه‌های درستی هستند که دانش شما را در این زمینه بالا می‌برند و کمکتان می‌کنند رفتارها و تغییرات درست و سالم را وارد سبک زندگی‌تان کنید.

چربی‌های سالم را هرگز فراموش نکنید

همه‌ی چربی‌های مثل هم نیستند. شما باید بیشتر چربی‌های سالم و پروتئین مصرف کنید و مصرف کربوهیدرات را کم کنید. چربی‌های غیراشباع سالم‌ترین نوع چربی‌ها بوده و می‌توانید آن‌ها را در خوراکی‌های خوشمزه‌ای چون بادام، آووکادو، روغن زیتون، سالمون و بذر کتان پیدا کنید.

گول ادعاهای تبلیغاتی و تجاری را نخورید

کمپانی‌هایی که نوشابه‌های گازدار و فست فود و ... تولید می‌کنند حقیقت را به شما نمی‌گویند. این تولیدکننده‌ها معمولاً از کلمات تأثیرگذاری چون «ارگانیک»، «طبیعی»، «بدون قند» و ... استفاده می‌کنند تا ذهنیت مثبت در شما ایجاد کنند. مطالعات نشان داده خیلی از افراد بر اساس برچسب‌های روی محصولات غذایی تصمیم می‌گیرند که غذایی سالم است یا نه. هیچ ماده‌ی خوراکی را طبق بسته‌بندی آن قضاوت نکنید و اطلاعات غذایی آن را کامل بخوانید.

در مهمانی‌ها نیز عاقلانه انتخاب کنید

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دختران جوان در دهه‌ی بیست سالگی زندگی‌شان، ایجاد تعادل بین زندگی اجتماعی و سبک زندگی سالم است. در بیشتر دورهمی‌های دوستانه شیرینی و نوشیدنی‌های قندی زیاد است، اما شما باید حساب کالری‌هایی که دریافت می‌کنید را داشته باشید. حتماً قبل از رفتن به مهمانی به میزان کافی آب بنوشید و سیر باشید و در مهمانی نیز انتخاب‌های هوشمندانه‌ای انجام دهید.

به هر روشی که شده تحرک داشته باشید و عرق بریزید

پیاده روی، دو، دوچرخه سواری، شنا و یا یک رشته‌ی ورزشی خاص؛ فرقی نمی‌کند به هر حال مهم است که ضربان قلبتان را بالا ببرید تا وزن سالمی را حفظ کنید. سعی کنید در هفته 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت‌هایی با شدت بیشتر داشته باشید.

به جای سرخ شده‌ها، پخته شده‌ها، گریل شده‌ها یا کبابی‌ها را انتخاب کنید. سبزیجات را در کنار هر غذایی که سفارش می‌دهید فراموش نکنید. از خوردن غذاهایی که با کره و پنیر یا سس خامه پوشانده شده‌اند اجتناب کنید و هر وقت هوس یک غذای شیرین کردید، میوه بخورید

صبر و تحمل را تمرین کنید

ایجاد عادات سالم در اوایل جوانی می‌توانند در دهه‌های بعدی زندگی کمک چشمگیری به شما بکنند. اما پایبند ماندن به این عادت‌ها ممکن است هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد تا برای شما جا بیفتد. پس صبور باشید و زود میدان را خالی نکنید.

هدف‌های کوچک‌تر انتخاب کنید تا عملی‌تر باشند

تحقیقات نشان داده اگر عادت‌ها و هدف‌های جدیدی که در نظر می‌گیرید ساده‌تر و کوچک‌تر باشند، احتمال اینکه ماندگار شوند هم بیشتر است.

برای از دست دادن وزن بارداری به خودتان زمان بدهید

اگر تصمیم گرفتید در دهه‌ی سوم زندگی‌تان تشکیل خانواده بدهید و بچه‌دار شوید، پس باید بدانید که از دست دادن وزن بارداری به 6 ماه فرصت نیاز دارد. بعد از زایمان حداقل 6 هفته صبر کنید و سپس برنامه‌ی کاهش وزنتان را شروع کنید. اگر شیر می‌دهید، باید دو ماه صبر کنید. به خودتان زیاد سخت نگیرید؛ بدن شما با یک تغییر و تحول اساسی روبرو بوده است و زمان می‌برد تا دوباره به روتین سابقش برگردد.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

نکاتی برای کاهش وزن خانم‌های جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار