مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان:

رشد 7 برابری مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان با روش‌های نوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اعلام کرد: میزان مشارکت مردمی با روش‌های نوین در ده‌ماهه سال 96 نسبت به کل سال 95 بیش از 700 درصد رشد داشت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا شیران، با اشاره به هدف‌گذاری این نهاد برای جذب الکترونیکی 80 درصد از مشارکت‌های مردمی تا پایان برنامه ششم توسعه، گفت: در همین راستا تا انتهای سال جاری 50 درصد از فرآیند تخلیه صندوق‌های صدقات خانگی به‌صورت غیرحضوری و بدون مراجعه کارکنان تخلیه گر انجام خواهد شد و گسترش و ترویج روش‌های نوین و الکترونیکی جمع‌آوری کمک‌های مردم نیکوکار اصفهان، از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است.

وی روند پیشرفت کار در این حوزه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در سال گذشته شاهد رشد خوبی درزمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی با روش‌های نوین بودیم به‌نحوی‌که میزان مشارکت مردمی با این روش‌ها در ده‌ماهه سال 96 نسبت به کل سال 95 بیش از 700 درصد رشد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان میزان کمک‌های مردمی با روش‌های نوین در سال 95 را کمی بیشتر از 250 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در ده‌ماهه سال 96 این مبلغ به یک میلیارد و 762 میلیون ریال رسید.

شیران بابیان اینکه پرداخت آسان، امن و کم‌هزینه از مهم‌ترین جذابیت‌های این روش‌ها برای مردم است، گفت: درزمینهٔ جمع‌آوری و تخصیص مبالغ اهدایی به نیازمندان هم روش‌های نوین باعث کاهش هزینه‌های جمع‌آوری و ایمن‌سازی صندوق‌های صدقه خواهند شد.

وی افزود: هم‌اکنون 500 هزار صندوق صدقه در منازل مسکونی، مراکز صنعتی و تجاری، اماکن عمومی و معابر توزیع و جانمایی شده است که پشتیبانی، نظارت و جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط آن‌ها نیاز به نیروی انسانی دارد. درصورتی‌که با گسترش روش‌های نوین سهم زیادی از هزینه‌های سنتی جمع‌آوری کمک‌ها کاهش می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تلفن همراه و اینترنت را مهم‌ترین بسترهای ایجاد روش‌های نوین دانست و گفت: کد پرداخت آنی #031*8877*، نرم‌افزارهای پرداخت در بستر تلفن همراه، درگاه پرداخت اینترنتی کمیته امداد برای کمک‌های عام و کمک‌های خاص و شماره پیامک 8877 در حال حاضر از مهم‌ترین روش‌های الکترونیکی در دسترس نیکوکاران ارجمند اصفهانی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.