صدور ۱۲۵گواهی ایمنی آسانسور در بروجرد

رئیس اداره استاندارد بروجرد از صدور ۱۲۵ گواهی ایمنی و کیفیت استاندارد آسانسور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عنایت شرفی رئیس اداره استاندارد بروجرد گفت: در سال ۹۶ در بروجرد در مجموع تعداد ۶۹ مورد صدور، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد صورت گرفته است که از این تعداد ۲۱ مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی مربوط به فرآورد‌هایی همچون مربا و مارمالاد، کنسرو لوبیا چیتی و خیارشور، لواشک، نمک خوراکی یددار، ترشی مخلوط، پروتئین سویا، پنیر پیتزا پروسس، صابون بچه، مایع و ژل ظرفشویی، خمیرکاغذ، دستمال کاغذی، سیم آلومینیومی، مصنوعات تزئینی طلا، آجر رسی و سنگدانه مورد مصرف در بتن بوده و ۴۸ مورد نیز تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد بوده است.

وی ضمن تشریح عملکرد اداره استاندارد بروجرد افزود: در یک سال گذشته تعداد ۸۷۲ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از محصولات واحد‌های تولیدی این شهرستان انجام شد.

رئیس اداره استاندارد بروجرد اظهار کرد: در سال ۹۶ تعداد ۳ هزار و ۳۰۳ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع شهرستان صورت گرفته که در این بازرسی‌ها ۳۷۳ مورد مغایرت با الزامات استاندارد مشاهده شد و اقداماتی از قبیل: اخطار، توقیف، و جمع آوری کالا‌های مغایر انجام شد.

وی افزود: در راستای کنترل میزان فروشی و حفظ حقوق مردم در سال ۹۶ تعداد ۵۸۹ مورد آزمون دوره‌ای بر روی ترازو‌های واحد‌های صنفی شهرستان انجام و ۳۵۰ مورد آن پلمب گذاری شد.

شرفی اظهارداشت: در راستای کنترل بازار طلا نیز ۸۹ مورد بازرسی ونمونه برداری صورت گرفت و تعداد ۳۲ مصنوع طلای مورد آزمون قرار گرفت؛ همچنین مقدار ۲۸ گرم طلای فاقد کد سازنده و ۱۳ عدد سکه دوار غیربانکی از سطح بازار توقیف و قیچی شد.

رئیس اداره استاندارد بروجرد یادآور شد: در حال حاضر دو واحد تولیدی مصنوعات طلا در بروجرد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

شرفی با اشاره به اینکه در راستای کنترل مرحله‌ای کالا‌ها در سال ۹۶، داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی مورد بازرسی قرار گرفت، بیان داشت: مقوای مورد مصرف برای انواع مواد خوراکی از جمله شیرینی جات، در زمره مقوا‌های بهداشتی قرار می‌گیرد و مشمول مقررات استاندارد اجباری است؛ لذا در طرح کنترل وزن جعبه‌های قنادی در سال ۹۶ نیز کارشناسان اداره استاندارد بروجرد ۹۰ مورد جعبه مقوایی مورد استفاده در قنادی‌ها را آزمون کردند که از این تعداد ۵۸ مورد آن‌ها مطابق و ۳۲ مورد مغایر گزارش شده است که نتیجه به استان محل تولید جعبه‌ها برای اقدامات لازم اعلام شد.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۲۵ مورد گواهی ایمنی و کیفیت استاندارد آسانسور طی سال ۹۶ در بروجرد صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد بروجرد ضمن رضایت از روند صدور گواهینامه‌های استاندارد آسانسور‌ها در شهرستان و همکاری بین دستگاه‌های مرتبط، تنها دغدغه این حوزه را مربوط به مشکلات و عدم انطباق‌های بحرانی مسکن مهر بروجرد عنوان کرد و گفت: اقدامات و پیگیری‌های بسیار خوبی برای رفع این نواقص توسط دستگاه‌های ذی ربط و در راس آن فرمانداری شهرستان صورت گرفته که امید است در نیمه اول سال ۱۳۹۷ این تعاونی‌ها نیز موفق به اخذ گواهی ایمنی و کیفیت استاندارد آسانسور شوند.

انتهای پیام/م

۱۲۵ گواهی ایمنی آسانسور در بروجرد صادر شد

برچسب ها: استاندارد ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.