تائیدیه استاندارد داشتن ۲۳درصد آسانسور‌های مسکن مهر لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان از تائیدیه استاندارد داشتن ۲۳درصد آسانسور‌های مسکن مهر استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مرضیه قنبری  مدیرکل استاندارد لرستان گفت: از مجموع همه آسانسور‌های نصب شده در سایت‎های مسکن مهر لرستان تنها حدود ۲۳ درصد دارای تائیدیه استاندارد هستند.

وی عنوان کرد: از سال ۹۳ و بر اساس تصمیم شورای عالی استاندارد و با توجه به اهمیت سلامت مردم آسانسور‌ها مشمول استاندارد اجباری شدند.

مدیرکل استاندارد لرستان ادامه داد: یک سامانه مدیریت‎سازی آسانسور‌ها وجود دارد که شرکت‎های نصاب مجاز می‎توانند، مشخصات آسانسور‌ها را در آن سامانه به ثبت برسانند.

قنبری خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵ شرکت بازرسی در استان لرستان فعالیت می‎کنند و ۲ شرکت دیگر در مرحله تعیین صلاحیت هستند.

وی در خصوص آسانسور‌های سایت مسکن مهر بروجرد بیان کرد: در سال ۹۳ به صورت تصادفی ۶۰ دستگاه آسانسور این سایت مورد بازرسی قرار گرفته و نواقص بحرانی داشتند که گویا تاکنون برطرف نشده‎اند.

مدیرکل استاندارد لرستان تاکید کرد: در سال جاری ۱۲ آسانسور سایت مسکن مهر بروجرد تائیدیه ایمنی دریافت کردند، اما در مجموع آسانسور‌های این سایت وضعیت مناسبی ندارند.

قنبری با تاکید بر اینکه بسیاری از آسانسور‌های مسکن مهر نقص‎های بحرانی دارند، تصریح کرد: تعاونی‎ها باید نسبت به رفع این نواقص اقدام کرده و آن‎ها را مرتفع کنند.

وی با اشاره به اینکه آسانسور‌های این سایت باید قرارداد‌های تعمیر و نگهداری داشته باشند، افزود: البته تائیدیه‎ها و مجوز‌های صادر شده نیز یک ساله هستند و باید بازرسی‎های ادواری صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد لرستان تصریح کرد: در مجموع حدود ۲۳ درصد آسانسور‌های سایت‎های مسکن مهر لرستان تائیدیه استاندارد دارند، بنابراین تعاونی‎ها باید نسبت به رفع نواقص موجود در آسانسور‌ها از جمله کوتاه بودن سقف و دیگر نواقص بحرانی اقدام کنند.

انتهای پیام/م

۲۳ درصد آسانسور‌های مسکن مهر لرستان تائیدیه استاندارد دارند

برچسب ها: استاندارد ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار