تدوین سیاست‌های راهبردی سال ۹۷ در حوزه گردشگری

سیاست‌های راهبردی سال ۹۷ در حوزه گردشگری تدوین و به تصویب کمیته مرکزی ستادگردشگری شهرستان زرند رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ضمن نشستی با حضور اعضای کمیته سیاست گذاری گردشگری ستاداقتصادمقاومتی  در محل سفره خانه سنتی شهرپرستاره واقع در خیابان شهدای محراب پیشنهادات میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری زرند با موافقت قاطع اعضا برای اجرا در سال ۹۷ به تصویب رسید.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمدی رئیس دادگستری و امام جمعه موقت زرند با اشاره به موفقیت‌های اداره میراث فرهنگی در سال‌های اخیر گفت:هر کاری که بتواند بخشی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در ایجادشغل و تولیدثروت ملی را رفع کند مورد حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان قرار خواهد داشت و اتفاق خوب رونق بوم گردی در زرند تا کنون توانسته هم به ایجادشغل و هم تولید ثروت برای شهرستان منجر و سبب رضایت مردم شود.
حجت الاسلام محمود محمدی با اشاره به اقامت قریب ۴۰ هزار گردشگر در نوروز ۹۷ گفت:این خود نشان دهنده موفقیت سیاست‌های گردشگری است که در ابتدای سال گذشته به تصویب اعضای کمیته گردشگری رسیده بود و نمایانگر اتحاد و همدلی و همکاری خوب تمام ادارات عضو کمیته گردشگری است.
سرهنگ علی اکبر شاهرخی فرمانده سپاه زرند نیز گفت: سال گذشته همکاری خوبی بین سپاه و دستگاه اجرایی و کمیته گردشگری برای عملیاتی کردن شعار مقام معظم رهبری وجود داشت و در بحث ایجاد اشتغال خصوصا در واحد‌های خانگی تولید سوهان اقدامات خوبی انجام شد.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت زرند در ادامه از اعلام آمادگی سپاه جهت رونق صنعت قالی بافی در واحد‌های بوم گردی خبر داد و گفت: ما برای ایجاد کارگاه‌های قالی بافی در واحد‌های بوم گردی آماده هرنوع همکاری هستیم و خرید قالی‌های تولید شده را نیز از سوی ستادعتبات تضمین می‌کنیم ضمن اینکه با این اقدام جاذبه‌ی واحد‌های بوم گردی هم بیشتر خواهد شد که باعث رونق بیشتر این واحد‌ها نیز خواهد شد.
محمدرضا مهدلو شهردار زرند با اشاره به اهمیت گردشگری در رونق اقتصادی شهر گفت:یکی از سیاست‌های کاری شهرداری توجه به میراث فرهنگی و گردشگری است و بزودی بحث ایجاد بازارچه صنایع دستی و تولیدات محلی را در شهر زرند را در دستور کار قرار خواهیم داد.
شهردار زرند افزود:وفق قانون شهرداری‌ها متولی ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی هستند و بزودی با همکاری اعضای کمیته گردشگری ستاد اقتصادمقاومتی زرند این مهم محقق خواهد شد.
کاظمی نماینده منطقه انتظامی شهرستان زرند از آمادگی همیشگی این نیرو برای حمایت از سرمایه گزاران خبر داد.

زارعی مدیر جهاد کشاورزی نیز با تمجید از فعالیت‌های میراث فرهنگی خصوصا در روستا‌ها گفت:همکاری بسیار نزدیک و تنگاتنگی با میراث فرهنگی خصوصا در روستا‌ها وجود دارد و معتقدیم با رونق فعالیت‌های گردشگری قطعا روستا‌ها به رونق بیشتری خواهند رسید.
در ادامه محمداسلامی رئیس میراث برنامه‌های کمگام زرند را برشمرد.
از اهم برنامه‌ها میتوان از برگزاری جشنواره‌های روستایی با مشارکت مردم و بدون اعتبارات دولتی ،تسریع در ساخت هتل خشت و گلی و یک هتل کوهستانی برای اولین بار در کشور،ایجاد ۲۰ واحد جدید بوم گردی،ایجاد ۵ کمپ گردشگری روستایی،پیگیری ارتباط جاده‌ای و تعین اولین مسیرگردشگری شهرستان بین روستا‌های خیرآباد ،دولت آباد، تقی آباد ،احمدآباد و ارجمندیه ،تسریع در صدور مجوز و اعطای زمین و تسهیلات برای ایجاد دهکده صنایع دستی و ساخت دروازه هوشمند قرانی در ورودی شهر زرند اشاره کرد.
اسلامی گفت:  رسیدن به هدف مهم تبدیل زرند به قطب گردشگری با وجود همدلی بین تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلابی شهرستان کاملا در دسترس است.
در پایان اعضای کمیته ضمن قدردانی از کردی مدیر سفره خانه سنتی زرند از قسمت‌های مختلف این سفره خانه بازدید و بر حمایت از شهروندانی که خانه‌های قدیمی شهر را برای رونق گردشگری بهسازی می‌کنند تاکید کردند.

انتهای پیام/ی

ساخت هتلی خشت و گلی در زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.