بیش از ۲ میلیارد تومان کمک‌های مردمی گرمه به نیازمندان

رئیس کمیته امداد شهرستان گرمه گفت: سال گذشته مردم گرمه در قالب طرح‌های مختلف دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد این شهرستان کمک کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ قاسمعلی حمیدی رئیس کمیته امداد شهرستان گرمه بابیان اینکه مردم شهرستان گرمه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به نیازمندان تحت حمایت این نهاد کمک کردند، افزود: این کمک‌ها در قالب صدقات، زکات، طرح‌های اکرام ایتام و محسنین و سایر طرح‌های مشارکتی به نیازمندان اهدا شده است.
وی بابیان اینکه این کمک‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است، تأکید کرد: کمک‌های مردمی به کمیته امداد شهرستان گرمه بر اساس نیت خیران در بخش‌های درمان، مسکن، جهیزیه، تحصیل و اشتغال مددجویان هزینه شده است.
حمیدی بااشاره به اینکه مردم نیکوکار این شهرستان در سال گذشته ۴۸۰ میلیون تومان زکات مستحبی و واجب پرداخت کردند، افزود: با توجه به خشک‌سالی حاکم در این شهرستان میزان زکات اهدایی نسبت به سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.
وی همچنین یادآور شد: مردم سخاوتمند شهرستان گرمه ۲۰۰ میلیون تومان نیز در قالب طرح صدقات به محرومان کمک کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.
رئیس کمیته امداد گرمه در ادامه کمک‌های حامیان در دو طرح محسنین و اکرام ایتام را نیز ۷۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این کمک‌های به‌صورت نقدی و کالا به فرزندان یتیم و غیر یتیم تحت حمایت این نهاد اهداشده است که در این بخش نیز شاهد رشد هفت‌درصدی کمک‌ها هستیم.
حمیدی تأکید کرد: طبق برنامه‌های سال ۹۷ قرار است بخشی از کمک‌های حامیان برای ساخت مسکن خانوار‌های دارای یتیم تحت حمایت این نهاد هزینه شود.
وی بابیان اینکه کمیته امداد این شهرستان به دنبال توسعه نرم افزار‌های الکترونیکی برای پرداخت کمک‌هاست، تأکید کرد: برای رسیدن به این اهداف از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های آسان پرداخت استفاده می‌کند تا مردم به‌راحتی بتوانند کمک‌های خود را به کمیته امداد این شهرستان اهدا کنند.
انتهای پیام/آ
کمک کمیته امداد گرمه به مددجویان تحت حمایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.