از سوی جایزه مصطفی؛

نحوه شرکت و ثبت نام در رقابت علمی کنز اعلام شد

فراخوان رقابت علمی کنز و تبلیغات بین‌المللی در سطح ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی اعلام شده است و فرصت ثبت‌نام برای دانشجویان و دانش‌پژوهان وجود دارد.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از ملاک­های اصلی داوری رقابت علمی کنز، دستاوردهای حاصل از ایده مطرح شده است که بخش عمده­ی امتیاز­دهی را به خود اختصاص می­دهد.

فراخوان رقابت علمی کنز و تبلیغات بین‌المللی در سطح ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی اعلام شده است و فرصت ثبت‌نام برای تمام دانشجویان و دانش‌پژوهان زیر ۴۵ سال وجود دارد.


تمام روند ثبت‌نام به زبان انگلیسی است و شرکت‌کنندگان باید در ویدئو و کلیپ تصویری خود یا به زبان انگلیسی صحبت کنند و یا اگر به زبان دیگری صحبت می‌کنند، برای ویدئوی خود زیرنویس انگلیسی تهیه کنند.


شرکت‌کنندگان با ورود به سایت مربوطه  ابتدا باید مشخصات اصلی خود را وارد کرده و پس از آپلود ویدئو در ۱۰۰ کلمه راجع به ایده و طرح خود توضیحی دهند. همچنین باید ۵ برچسب که نزدیکترین بار معنایی را به اثرشان دارد نیز مشخص کنند.


در نهایت به ۵ ویدئو از دیگر شرکت‌کنندگان حوزه مربوطه از صفر تا صد نمره داده و در خصوص نحوه ارائه، طرح بیان شده و برچسب‌ها داوری صورت می‌گیرد.


ویدیو‌های ارسالی برای دید عموم قابل رویت و دانلود نیست و تنها یک‌بار برای قضاوت به شرکت‌کننده نشان داده می‌شود. در نتیجه تمام حقوق معنوی و حفظ آثار شرکت‌کنندگان بر عهده دبیرخانه رقابت علمی کنز است و با توجه به اینکه ویدئو‌ها باید بین ۳-۵ دقیقه باشند، بنابراین باید چکیده طرح و نتایج آن اعلام شود.


طرح ایده، اولین قدم برای یک حرکت علمی است؛ پس شرکت‌کنندگان رقابت علمی کنز باید دستاوردی از ایده‌های خود داشته باشند  رقابت علمی کنز دستاورد علمی را به صورت کتاب، مقاله، مدل، پژوهش و پروژه‌های میدانی تعریف می‌کند که دارای نمونه اولیه ساده برای نمایش باشد و یا بطور میدانی و عملی پیاده‌سازی شده باشند.


به عنوان مثال یک روش آبیاری یا روش شناخت بیماری در حوزه سلامت باید در حد منطقه و یا کشور شرکت‌کننده اجرایی شده باشد و اگر شخصی تجهیزات و امکانات اجرایی کردن ایده خود را ندارد، باید حداقل در حد یک مدل کوچک آن را اجرا کرده و از استادان بزرگ علمی تاییدیه علمی گرفته باشد.


شرکت‌کنندگان باید درنظر داشته باشند که کمیته علمی که از سطح بالایی برخوردار است، داوری آثار را به عهده خواهند داشت و قطعاً اگر یک ایده پردازش نشده و یا یک کار معمولی باشد به راحتی از طرف داوران رد خواهد شد. همچنین یکی از ملاک‌های اصلی داوری، دستاورد‌های حاصل از ایده مطرح شده است که بخش عمده امتیاز‌دهی را به خود اختصاص می‌دهد.


کیفیت فیلم و چگونگی ضبط آن (با موبایل و یا دوربین حرفه‌ای) در داوری تاثیر نداشته و تدوین ویدئو، افکت‌گذاری، صداگذاری و بطور کل جنبه‌های هنری ویدئو فاقد اهمیت است و تمرکز داوران صرفا بر روی محتوا و دستاورد‌ها است.

انتهای پیام/

ضرورت داشتن ایده علمی برای حضور در مسابقه کنز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معظمه
۲۲:۴۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
با درود فراوان
ببخشید میخواستم از شما بپرسم ایا اگر اختراع خود را ثبت داده باشیم میتوانیم باز هم ان را در جشنواره مطرح کنیم یا خیر؟
و در صورت امکان پاسخ را به ایمیل بنده ارسال بفرمایید
آخرین اخبار