کمالوندی خبر داد:

متخصصان سازمان انرژی اتمی امشب به چین می‌روند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: هیاتی از متخصصان سازمان انرژی اتمی امشب به چین می‌روند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: عصر امروز سه شنبه هیاتی از مسئولین و متخصصین سازمان انرژی اتمی به منظور شرکت در سمینار همکاری هسته‌ای ایران و چین به پکن می‌روند.

کمالوندی افزود: سمینار همکاری‌های بین المللی هسته‌ای ایران و چین در ادامه برگزاری نشست‌های بین المللی همکاری در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای در بروکسل، مسکو و اصفهان، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین سال جاری در پکن برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سمینار همکاری‌های بین المللی هسته‌ای ایران و چین در ادامه برگزاری نشست‌های بین المللی همکاری در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای در بروکسل، مسکو و اصفهان، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین سالجاری در پکن برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در این سمینار که به میزبانی دولت چین برپا می‌گردد، نمایندگانی از سوی کشور‌های ۱+۵ شرکت نموده و در مورد موضوعات مختلفی از جمله چشم انداز همکاری‌های بین المللی هسته‌ای در چارچوب برجام و ضمیمه سوم آن به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

کمالوندی گفت: بر اساس برنامه اعلام شده، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون سازمان انرژی اتمی چین به همراه یکی از مقامات عالیرتبه وزارت خارجه این کشور و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در مراسم افتتاحیه این سمینار سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این رویداد بین المللی مباحث کارشناسی در حوزه‌های مختلف مورد علاقه طرفین به بحث و گفتگو گذاشته خواهد شد، اظهار کرد: مذاکره در خصوص همکاری در دیگر حوزه‌های مورد علاقه طرفین و بازدید دانشمندان و مهندسین ایرانی از تاسیسات هسته‌ای کشور چین از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه این سمینار انجام می‌شود.

در حال حاضر شرکت ملی انرژی اتمی چین (CNNC) مشاور سازمان انرژی اتمی ایران در بازطراحی و نوسازی راکتور آب سنگین و تحقیقاتی خنداب است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: انرژی هسته ای ، برجام ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار