مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان به‌نام خلیج فارس خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ سید علیرضا موسوی امجد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان به‌نام خلیج فارس خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره 26 تا 29 فروردین با حضور استان‌های خوزستان، هرمزگان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهر یاسوج برگزار می‌شود.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد توانمندسازی معلولان را یکی از سیاست‌ها و اهداف سازمان بهزیستی دانست و گفت: اداره‌کل بهزیستی استان کارها و اقداماتی را در زمینه تحصیلی، ورزشی و اشتغال برای جامعه هدف و در راستای توانمندسازی آنها انجام داده است.
وی استفاده از ابزار هنر را یکی دیگر از راه‌های توانمندسازی معلولان دانست و افزود: مرداد ماه سال گذشته شرایط برای برگزاری جشنواره تئاتر به میزبانی شهر یاسوج فراهم و پس از اعلام فراخوان 60 متن به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 38 متن مورد پذیرش قرار گرفت.
این مسؤول عنوان کرد: در مرحله بازبینی آثار 43 نمایش مورد بازبینی قرار گرفت و 13 نمایش به بخش منطقه‌ای راه یافت که در روزهای پایانی فروردین ماه امسال این نمایش‌ها در قالب ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان خلیج فارس در سالن سینما هنر و پلاتوی حسین پناهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در سانس‌های 9:30، 11:30، 17 و 19 اجرا می‌شوند.
موسوی امجد با بیان اینکه این فضاها برای معلولان مناسب‌سازی شده که کار ارزشمندی است، گفت: بیش از 200 میهمان از 5 استان حاضر در این جشنواره را خواهیم داشت، ضمن اینکه از 13 اثر راه یافته به جشنواره 7 نمایش در بخش صحنه‌ای، 5 نمایش در بخش کودکان و یک نمایش خیابانی خواهد بود.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از حضور بازیگران نام‌آشنای سینما به عنوان داور در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: افسر اسدی، محمد جواد طاهری(بازیگر نقش مالک در سریال ماندگار یوسف پیامبر)، حمید کاکاسلطان و علی عسگری ششمین جشنواره تئاتر معلولان در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج را داوری می‌کنند.
وی در پایان با اشاره به شناسایی 18 هزار معلول در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین علت معلولیت در استان مسائل و مشکلات ژنتیکی است که در سال گذشته 700 میلیون تومان در زمینه مشاوره ژنتیک و آزمایشات قبل از ازدواج هزینه شد.
انتهای پیام/غ

18 هزار معلول در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.