معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد؛

۲۱۰ هزار مسافر در مسجد مقدس جمکران اسکان یافتند

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: ۲۱۰ هزار نفر در مسجد مقدس جمکران اسکان پیداکرده اند و از خدمات موردنیاز جهت اسکان بهره‌مند شدند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ احمد حاجی‌زاده معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران عصر دیروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات مسافر که در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران آمادگی لازم برای برپایی باشکوه جشن‌های نیمه‌های شعبان را دارد.

وی با تمجید از تلاش‌های شهرداری قم در بهبود خدمات‌رسانی به زائران نوروزی در ایام نوروز 97 افزود: شهرداری قم در نوروز سال جاری گروه‌های رفع نواقص و اشکال خود را شبانه بسیج کرده و با احصاء مشکلات موجود در زمینه‌های مختلف، مشکلات موجود را برطرف کرده است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به آمار اسکان‌های صورت گرفته در مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز افزود: در نوروز 97 بیش از 210 هزار نفر در مسجد مقدس جمکران اسکان پیداکرده‌اند و از خدمات موردنیاز جهت اسکان بهره‌مند شدند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در نوروز 97 بیش از 114 هزار خودرو وارد پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران شد درحالی‌که آمار و میزان خودروهای ورودی به مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان بسیار بیشتر از این تعداد خواهد بود.

وی فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در نوروز 97 را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در نوروز 97 مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر و سازمان اوقاف و امور خیریه استان فعالیت‌های فرهنگی قابل‌توجهی برای زائران ارائه کردند که دراین‌بین تنوع فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران بسیار فراوان و قابل‌توجه بود.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت مسائل امنیتی مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: طرح امنیتی مسجد مقدس جمکران از سوی وزارت کشور مصوب و الزام شده اما اجرایی شدن کامل این طرح نیازمند تأمین تجهیزات موردنیاز است که امید می‌رود استاندار قم در این زمینه دستورات لازم را مبذول دارد.

وی عنوان کرد: در نوروز 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار جرائم 20 درصد کاهش پیداکرده است، همچنین دستگیری افراد سودجو و مجرم در نوروز امسال نیز نسبت به سال قبل با افزایش 20 درصدی روبه‌رو شده است.

حاجی‌زاده بابیان ضرورت حفظ مشارکت‌های مردمی در برپایی اعیاد ماه شعبان گفت:مشارکت‌های مردمی در برگزاری جشن‌های عید نیمه شعبان باید هرسال بیش‌تر از سال‌های گذشته تقویت شود و دستگاه‌های دولتی صرفاً بسترسازی‌های لازم را ایجاد کنند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: وضعیت ترافیکی میدان ولی‌عصر یکی از مهم‌ترین مشکلات ترافیکی موجود در محدوده مسجد جمکران بوده که باید تدابیر ویژه‌ای برای آن اندیشید، همچنین باید نظارت‌های کافی در مورد نرخ کرایه‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی در این ایام انجام شود.

وی ابراز کرد: مسجد مقدس جمکران توان مفروش کردن 50 درصد از محدوده مسجد را دارد و از این نظر برای مفروش کردن کامل محدوده مسجد مقدس جمکران نیازمند تعامل با دستگاه‌های دیگر است.

انتهای پیام/ت

لزوم مشارکت مردمی در برپایی اعیاد نیمه شعبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمانه السادات میرطاوسی
۰۹:۳۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خیلی دنبال محل اسکان گشتم چرا فقط ایام نوروز داریر
آخرین اخبار